Průvodce firemním večírkem

Zaměstnanci se často domnívají, že firemní společenské akce jsou jen legrace a hry a vše, co musí oni dělat, je dobře se bavit. Ve skutečnosti však v takovém případě ohrožují svoji kariéru. Pokud udělají na večírku chybu – budou příliš pít, nepřipraví si vhodná témata ke konverzaci nebo budou stále hovořit o práci – může se jim to vymstít.

Profesorka komunikace z americké **Mansfield University** Kathryn Sue Young považuje firemní večírky za formu profesionální komunikace v prostředí „sociálního byznysu.“ Připomíná, že kdykoli je zaměstnanec v dohledu kolegy nebo nadřízeného, měl by se chovat profesionálně. Důležité je být připravený pohovořit s kolegy i šéfy o koníčcích, sportu nebo dětech – rozhodně však ne o práci. Je třeba mít na paměti, že se vyplatí chovat se přátelsky ke každému, včetně personálu.

Kathryn Sue Young nezakazuje na večírku občerstvení, jedna ruka by však měla každému vždy zůstat volná. Jestliže zaměstnanec nechce urazit, něco z občerstvení ochutná. S alkoholem je samozřejmě třeba zacházet nadmíru opatrně. Pokud bude zaměstnanec odcházet dříve, měl by se omluvit a uvést věrohodný důvod. Někdy si můžeme klást otázku, proč tedy na firemní večírky vůbec chodit. Kathryn Sue Young říká: „Každý potřebuje být vidět a vaše nepřítomnost by nezůstala bez povšimnutí.“

-kk-

**Datum vydání:** IX/2004
Zdroj: Chicago Tribune - webové stránky amerického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chicago Tribune