Průvodce ztrátou angažovanosti zaměstnanců

Ilustrační snímek

Personalisté si dnes stále častěji kladou otázku, jak dosáhnout vyšší angažovanosti zaměstnanců. Rady, co udělat, slyšíme ze všech stran. Zkusme se ale na věc podívat obráceně – co nedělat. Personální ředitel britských nemocnic Brighton & Sussex University Hospitals Graham White publikoval na serveru peoplemanagement.co.uk zajímavý článek s podtitulkem „8 kroků k tomu, jak upadnout do zapomnění – manažerský průvodce ztrátou angažovanosti zaměstnanců“. Zaměstnanci podle něho nebudou angažovaní, když:

1. Nebudete mít jasnou vizi

Mají-li vaši zaměstnanci zůstat neangažovaní, nezveřejňujte vizi budoucnosti vaší organizace. Když se budou ptát, řekněte jim, že máte dost starostí dnes, než abyste přemýšleli o tom, co bude zítra.

2. Vaši linioví manažeři nebudou mít důvěru zaměstnanců

Zaměstnanci chtějí a potřebují manažery, kteří budou spravedliví a čestní a budou se zajímat o jejich potřeby. Neměli byste proto dovolit, aby se manažeři chovali jinak.

3. Nebudete rozvíjet vztahy s dalšími místními zaměstnavateli

Vaši zaměstnanci přece nepotřebují vědět, jak to vypadá jinde, protože všude je to stejné jako u vás... Taková úvaha opravdu k angažovanosti nepovede.

4. Budete pomlouvat své kolegy a zaměstnance při každé příležitosti

Když budete – byť v soukromí rodiny a přátel – šířit negativní informace o své práci a spolupracovnících, těžko můžete očekávat, že se to nikdo z nich nedozví.

5. Budete odrazovat nové zaměstnance od toho, aby se více zapojili

Když k vám přijdou noví lidé s novými nápady, neměli byste jim zavírat ústa. Neříkejte jim, že o vaší organizaci téměř nic nevědí, a proto by raději měli mlčet.

6. Neumíte ukázat nadšení pro vaši organizaci a činnost

Chcete-li všechny demotivovat, v práci se nesmějte a nedělejte nic, co by mohlo vzbuzovat dojem, že vás vaše činnost baví. Když za vámi někdo přijde s nadšením pro nový nápad, řekněte mu, že je to hloupost.

7. Nebudete pomáhat své komunitě

Když se budete starat jen sami o sebe, zaměstnanci brzy sami pochopí, že angažovanost není na místě.

8. Vaše příručka pro zaměstnance bude plná zákazů

Lidé, kteří se pro vás rozhodnou pracovat, by jako první neměli vidět dlouhý seznam toho, co nemohou dělat – zvláště když nezmíníte téměř žádné výhody a pozitivní věci.

-kk-

Zdroj: People Management - přední britský magazín o řízení lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje People Management