Řešení konfliktů e-mailem? Raději ne

E-mail představuje komunikační nástroj, který výrazně usnadňuje práci. Ne vždy je však tím správným kanálem, například při řešení konfliktů. Článek popisuje, kdy a jak řešit problémy cestou elektronické pošty, aby to mohlo být efektivní.

Kdy použít e-mail v konfliktních situacích

- Když je třeba zaznamenat danou komunikaci.

- Při řešení konfliktů s nízkou hladinou emocí.

- Pro prvotní domluvu o následujícím telefonátu nebo osobní schůzce.

Kdy nepoužít e-mail v konfliktních situacích

- Pokud jste se s dotyčným ještě nikdy nesetkali osobně.

- Při řešení konfliktů s vysokou hladinou emocí.

- Když jste si již vyměnili zprávy více než třikrát a je zjevné, že jde o složitější problém.

Dále byste se měli vyvarovat úvah o tom, proč vám druhá strana odpověděla na e-mail až po určité době nebo určitým tónem. Vždy se ptejte na více informací. Dávejte si také pozor na své emoce a nepište v rozčilení. Zprávy si před odesláním vždy znovu přečtěte, až se uklidníte. Totéž platí pro humor či sarkasmus, který nemusí být v psané podobě správně pochopen. V případě, že byste museli napsat příliš dlouhý e-mail, raději zvedněte telefon. Všímejte si také, komu zprávy přeposíláte.

-kk-

Zdroj: Psychology Today - americký portál a komunita odborníků z oblasti psychologie
Zobrazit přehled článků ze zdroje Psychology Today