Smíšené emoce znamenají kreativitu

Emocionálně rozpolcení lidé, kteří se cítí dobře i špatně zároveň, jsou kreativnější než ti s pouze dobrou nebo pouze špatnou náladou. Převyšují také ty, jimž emoce celkově chybějí. Ukázala to nová studie provedená na University of Washington Business School.

Firmy často považují smíšené pocity u svých zaměstnanců za špatné. Profesorka Christina Ting Fongová, autorka studie, však vysvětluje, že lidé se smíšenými pocity interpretují své zkušenosti jako signály, že jsou v neobvyklém prostředí, a proto ve svých reakcích více využívají kreativní uvažování.

Manažeři se zájmem o vyšší kreativitu svých zaměstnanců by podle Fongové měli podporovat zvláštní pracovní prostředí, které se bude po určitém čase odměňovat. Jako příklad uvádí společnost IDEO, která se zaměřuje na design firem. Na stropě ve svých vlastních prostorách má momentálně zavěšena jízdní kola. Podobně také společnost Disney srší ve svých pracovních prostorách barvami, což pomáhá zaměstnancům přicházet s novými nápady.

Ve svých předchozích studiích Fongová odhalila, že ženy ve vyšších pozicích více tíhnou k emocionálnímu rozpolcení. V kombinaci s výsledky současného výzkumu tak došla k závěru, že ženy z vyšších pozic budou kreativnějšími manažerkami.

-kk-

Zdroj: Newswise - americký informační portál pro novináře z oblasti lidských zdrojů, obchodu a vědy
Zobrazit přehled článků ze zdroje Newswise