Studie: Globální výzvy virtuálních pracovníků

Ilustrační snímek

87 % kancelářských zaměstnanců nadnárodních společností po celém světě vykonává alespoň čtvrtinu své práce virtuálně. Většina z nich naráží při tomto způsobu práce na problémy, pouze 16 % však prošlo školením, jak se na tyto problémy připravit. Vyplývá to studie společnosti RW3, poskytovatele vzdělávacích řešení v oblasti interkulturní komunikace, s názvem 2012 Virtual Teams Survey Report – Challenges of Working in Virtual Teams.

Do studie se zapojilo rekordních 3300 lidí ze 103 zemí světa. Již tato odezva svědčí podle RW3 o tom, že problémy virtuální práce patří k aktuálním problémům řízení lidských zdrojů, kterým je třeba věnovat větší pozornost. Nejvíce respondentů pochází z USA (30 %), Velké Británie (13 %₎, Indie (7 %) a Německa (5 %), odpovídali však i Češi (1 %).

Studie konstatuje, že rozhodování ve virtuálním prostředí trvá déle a je obtížnější. Nedostatek vizuálního kontaktu ztěžuje spolupráci a budování týmů. Z celkového pohledu je ale největší překážkou pro virtuální pracovníky práce napříč časovými pásmy a různými kulturami.

Další zjištění studie zahrnují:

  • 41 % členů virtuálních týmů se nikdy nesejde s kolegy osobně.

  • 33 % virtuálních pracovníků působí v týmech, které jsou z více než poloviny mimo jejich domovskou zemi.

  • 70 % virtuálních pracovníků vidí největší rozdíl mezi tradičními a virtuálními týmy v otázce řízení konfliktů, 55 % ve vyjadřování názorů a 55 % v rozhodování.

Nejčastější výzvy porad virtuálních týmů zahrnují:

  • nedostatek času pro budování vztahů (79 %),

  • pomalou rychlost rozhodování (73 %),

  • nedostatečnou účast (71 %),

  • rozdílné vůdcovské styly (69 %),

  • metody rozhodování (55 %).


Celá studie je k dispozici ke stažení na stránkách společnosti RW3 zde.

-kk-

Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer