Umění konstruktivní zpětné vazby

Důležitým, ale často opomíjeným aspektem (nejen) manažerské práce je poskytování zpětné vazby. Zpětnou vazbu přitom poskytujeme každý den, aniž bychom si to někdy uvědomovali. Článek proto shrnuje několik tipů, jak zpětnou vazbu poskytovat konstruktivně.

- Pokud jste v situaci, kdy musíte poskytnout zpětnou vazbu podřízenému nebo kolegovi, snažte se zůstat co nejvíce pozitivní a neurážet. Špatný postup je například ten, když dotyčnému řeknete, že zpráva, kterou vám právě poslal, je příšerná a zeptáte se, zda ji pro něho připravovala jeho čtyřletá dcera. Zaměstnanec se přirozeně rozčílí a nepřijme skutečnost, že jeho práce není dobrá.

- Ve svém hodnocení buďte pevní. Nebuďte hrubí, připravte se však na to, jak obhájit svůj názor, zejména v případě, kdy dotyčný zpětnou vazbu sám vyžadoval.

- Budete-li se cítit nekompetentní k podání zpětné vazby, přiznejte to. Řekněte například, že nejste kvalifikovaní k takovému hodnocení a odkažte na jiného kolegu. Tento přístup můžete uplatňovat také ve chvíli, kdy budete tlačeni k hodnocení blízkého přítele na pracovišti.

-kk-

Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com