V horších časech myslete na lidi

Chtějí-li firmy přežít špatné období a prosperovat v dlouhodobém horizontu, je pro ně stěžejní rozvíjet strategie řízení lidí. Vůdcové a manažeři bez zájmu o to, jak v době útlumu zacházet s lidmi, připravují své firmy o loajalitu a motivaci zaměstnanců, s čímž jde ruku v ruce i ztráta důvěry. Jak tomu předejít?

- Buďte viditelní. Choďte na pracoviště, pořádejte porady a mluvte v malých skupinách.

- Buďte co nejvíce otevření, čestní, spravedliví a slušní.

- Buďte seriózní a realističtí, zachovejte si však pozitivní přístup a naději do budoucna.

- Udržujte lidi v obraze, i když nemáte příliš mnoho konkrétních novinek.

- Nabízejte lidem častou možnost diskuse a kladení otázek.

- Angažujte zaměstnance – využijte jejich odbornost.

- Povzbuzujte a motivujte pozitivní zpětnou vazbou a pomocnou rukou v případě problémů.

- Dejte svým lidem najevo, jak si jich vážíte.

- Sledujte zdraví a spokojenost zaměstnanců.

- Zajistěte dobré programy vzdělávání a rozvoje, které vás připraví na lepší časy.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review