Zachovejte chladnou hlavu, jestliže vás šéf vytočil

Nejrůznější průzkumy ukazují, že mnoho zaměstnanců není spokojeno se svými šéfy. Chtěli by šéfe jiného, nebo alespoň změnit chování šéfa současného. Jenže pracovníci se bojí cokoliv říct, aby neztratili zaměstnání, takže mlčí a nechají problémy hromadit se. 

Když budete chtít se šéfem věci, které vám vadí probrat, zaměřte se nejprve na to, jaké je vaše postavení ve firmě. Nejste outsider? Nemáte nějaké problémy? Dejte si pozor, aby na vás takto šéf nevyrukoval a vy jste kvůli tomu, neměli ještě vetší problémy. Pokud se tedy opravdu rozhodnete se šéfem promluvit, pořádně se na to setkání tváří v tvář připravte.

Pokud vás někdo v kanceláři rozčílil nebo se zlobíte na někoho z domova, diskuzi se šéfem odložte. Mohlo by se stát, že byste možná i bez důvodně začali na šéfa zvyšovat hlas a přenášet zlobu. 

Pokud v diskuzi dojde k ostré výměně názorů, pak jedinou převahou, jakou jako zaměstnanec máte, je sebrat se a jít domů. Jestliže se emoce stávají nezvladatelnými, ukončete rozhovor na slušné úrovni.

Když půjdete za šéfem s něčím konkrétním, domluvte se s kolegou, jak problém vidí on, jestli má stejný názor s vámi a jestli by byl ochoten také šéfovi svůj názor říci. Je lépe, když budete mít něco nebo někoho v záloze. Také mluvte v množném čísle, za celou kancelář, nejen za sebe. Vypadalo by to odvážně a sobecky.

Jestliže vás šéf opravdu něčím naštval, vyvarujte se toho, pomlouvat ho ve vaší organizaci. Věřte, že se to k němu dostane, což zrovna pro vás nebude moc dobré.

 -pk- 

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates