Zásady řízení virtuálních týmů

Základem úspěšné týmové spolupráce na dálku je jasné vysvětlení a pochopení toho, co je třeba udělat. Veškeré části a cíle projektů musí být jasně definovány. Čím detailněji, tím lépe. Jakmile chybí komunikace, nelze očekávat nic jiného, než problémy. Na co se tedy zaměřit především? Stručně  jasně jsou to následující tři oblasti.

Jasné vymezení rolí a odpovědností

Žádný člen týmu by neměl pochybovat o tom, jakou roli zastává a co konkrétně se od něho očekává. Používejte časové osy projektů, evidujte, kdo na čem pracuje a do kdy má svou práci dokončit.

Nespoléhejte na písemnou komunikaci

E-maily, textové zprávy a další formy neverbální komunikace mohou být velmi zavádějící. Důležité zprávy proto sdělujte telefonicky nebo osobně.

Nabídněte větší flexibilitu

Členům virtuálních týmů dejte větší svobodu ve výběru pracovní doby a organizace práce. Budou se pak cítit více svými pány, což se pozitivně odrazí na výsledcích práce.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com