9 tipů, jak radikálně zvýšit vaši pracovní produktivitu

Čas, který máme na práci, je omezený, a proto je nutné naučit se ho využívat co nejefektivněji. Navýšit pracovní produktivitu lze rychle a účinně pomocí devíti jednoduchých návyků, které můžete začít praktikovat již dnes.

Uklizený stůl

Podle Entrepreneur.com je čistota a úklid na stole prvním krokem k efektivitě a produktivitě vaší práce. Mějte na něm pouze počítač, vodu, kalendář a telefon, nic jiného.

Večerní příprava

Než jdete spát, musíte mít připravený plán na další den, hotové všechny úkoly daného dne a jít tak spát s čistou hlavou.

Deadliny

Určujte si u všech činností deadliny a ty nepřesahujte. Nikdy nevěnujte nějaké činnosti více času, než jste si původně vyhradili.

Rozdělení úkolů

Delegujte co nejvíce práce a rozdělujte si úkoly podle expertizy jednotlivých pracovníků.

Žádný „multi-tasking“

Nevěnujte se více aktivitám najednou. Vždy se plně soustřeďte na jeden úkol a teprve poté přejděte k dalšímu. (tzv. multi-tasking je totiž pouhým mýtem -  jedná se o přeskakování od jednoho úkolu k druhému).

Plán

Na každý den si určete přísný pracovní plán a do detailu si naplánujte vaše pracovní aktivity.

Osobní život

Komunikace s přáteli nebo řešení osobních věcí jsou důležité úkoly. Nicméně pokud se je snažíte průběžně vtěsnat do vašeho pracovního dne, jsou často spouštěčem prokrastinace. Vyhraďte si i na tyto aktivity přesný čas.

Návyky

Některé rutinní činnosti si zautomatizujte, aby vám braly co nejméně energie a přemýšlení.

Rozdělení na jednotlivé úkoly

Jakékoliv větší projekty si rozdělte na drobné, snadno uskutečnitelné kroky, a vyhnete se tak vyhoření z představy, před jak velkým projektem stojíte.

 

-mm-

 

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com