Britské univerzity hledají cestu k praktickým dovednostem

Britské univerzity zavádějí plány odměňování studentů za praktické dovednosti a zkušenosti z trhu práce. Například na University of Leicester již mohou studenti všech oborů získat zvláštní kredity za schopnost vést workshop nebo připravit dobrou prezentaci. O způsobech, jak zapojit praktické zkušenosti a dovednosti, intenzivně jedná i vedení University College London (UCL) či Durham University. Uvedl to deník The Guardian.

Zastánci tohoto postupu vítají předpoklad, že si studenti budou stále více vybírat obory podle toho, zda v nich uvidí přípravu na trh práce. Souvisí to i s výrazným zvýšením školného.

Žádný titul bez praxe?

University of Leicester nyní uvažuje o tom, zda by studentům mělo být vůbec umožněno absolvovat bez zvládnutí praktických dovedností potřebných pro výkon příslušné profese. „Mezi akademickými a zaměstnaneckými dovednostmi není žádný rozdíl,“ uvedl ředitel pro podporu a rozvoj studentů Paul Jackson. „My hledáme studenty, kteří dokáží aplikovat věci v novém kontextu.“

Karen Barnardová z UCL potvrdila, že některé obory na University College London již zahrnují kurzy rozvoje praktických dovedností. Studenti však za ně dosud nebyly hodnoceni kredity. Nyní škola hledá způsob, jak to změnit.

Ne všichni zástupci škol mají stejný názor

Profesor filozofie na Bristol University James Ladyman vidí v zapojování praktických dovedností do studijních plánů jen krátkodobé řešení. Univerzity se podle něho příliš soustředí na potřeby podnikatelského sektoru. „Naši zahraniční studenti nebudou přicházet za studiem do Británie, aby absolvovali kurzy praktických dovedností pro potřeby místních firem. Přicházejí, aby je učili nejlepší učitelé,“ říká Ladyman.

Konfederace britského průmyslu si však myslí, že univerzitám by větší propojení s praxí ve firmách jen prospělo.

-kk-

Zdroj: The Guardian - portál britského deníku The Guardian
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Guardian