Development centrum

Z průzkumů vyplývá, že se čeští zaměstnanci na rozdíl zahraničních kolegů málo vzdělávají. Ve firmách dostatečně nefunguje systém plánování vzdělávání nebo se plánuje velmi nekoncepčně. Pomoci mohou metody development (rozvojových) center. Tato centra slouží ke zjišťování rozvojových potřeb klíčových zaměstnanců, kteří komunikují s klienty, vedou týmy či projekty.

Jestliže se firma rozhodne při plánování dalšího vzdělávání zaměstnanců pro development centrum, může zjistit, jakým směrem by se měl jedinec rozvíjet, co konkrétně potřebuje posilovat a jaký má potenciál pro další profesní růst. Pomocí těchto informací je pak třeba vytyčit další rozvojové aktivity.

Konkrétně vypadá development centrum tak, že tým 6 až 8 zaměstnanců je hodnocen a pozorován týmem pozorovatelů při práci na modelových situacích, které vycházejí z reálných firemních zadání. Dále se provádí hodnocení zaměstnanců na základě psychologických testů a rozhovorů. Ze zjištěných informací a pohledu hodnotitelů na jednotlivé účastníky vzniká závěrečná zpráva, která obsahuje hodnocení účastníků vytvořené podle předem specifikovaných kritérií. Zpráva formuluje silné a slabé stránky testovaných zaměstnanců a navrhne firmě, jak s ním dále pracovat i zaměstnanci, jak se dále samostatně rozvíjet.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media