Interní komunikace stojí a padá s rozvojem manažerů

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Organizací, které dokáží dlouhodobě efektivně uplatňovat interní komunikaci, je naprosté minimum. Mnohé se mylně domnívají, že stačí, když mají intranet a firemní časopis a ředitel občas vystoupí před lidmi. Nevěnují dostatečnou pozornost klíčové aktivitě – rozvoji komunikačních vlastností liniových manažerů. Úroveň interní komunikace je přitom úzce spjata se spokojeností zaměstnanců i zákazníků.

Dobrá i špatná interní komunikace má silný psychologický vliv zaměstnance, což se přímo odráží v angažovanosti zaměstnanců i zákazníků, a tudíž i obchodních výsledcích,“ píše Daniel Kasmir z mezinárodní vzdělávací a poradenské společnosti Global Growth Institute na serveru HR Magazine. Doporučuje zaměřit se na následující oblasti a nástroje.

Sociální sítě

Většina organizací komunikuje se zaměstnanci nejčastěji e-mailem, což je hodně neosobní. Pomohla by širší podpora osobního setkávání a také zavedení sociálních sítí. Zaměstnanci dnes běžně používají sociální sítě pro soukromé účely, a proto přichází ideální doba pro zřízení interních diskusních skupin.

Sdílení negativních zpráv

Špatným zprávám se každý nejraději vyhýbá a podle toho to také ve firmách vypadá. Mnozí manažery stále neznají nebo nerespektují pravidlo chválit veřejně, ale kritizovat mezi čtyřma očima. Je třeba více školit manažery ve správných technikách komunikace a dále rozvíjet jejich soft skills.

Rozhovory mezi čtyřma očima

Nedostatkem mnoha strategií interní komunikace je jednostrannost. Firma prostřednictvím HR nebo manažerů něco sděluje zaměstnancům, ale již se nezajímá o jejich reakce a nápady. I zde je třeba více směřovat manažery k tomu, aby se svými lidmi komunikovali osobně a individuálně.

Různí příjemci

Manažeři by také měli vědět, že různá sdělení jsou určena různým skupinám příjemců. Opět je na místě školení či koučování v oblasti řízení komunikace.

Vyjádření uznání

Uznání zaměstnanců začíná u poděkování. Manažer by měl vědět, jak důležité je chválit, ideálně před celým týmem.

Osobní příklad houževnatosti

Prostředí byznysu může být velmi tvrdé. Vaši manažeři by proto měli jít svým lidem příkladem v tom, jak překonávat složité situace. Zaměřte se na podporu a rozvoj leadershipu.

-kk-

Zdroj: HR Magazine - britský magazín pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Magazine

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace