Proč školení zaměstnanců nemá potřebné výsledky?

Organizace ve Spojených státech ročně utratí více než 62 miliard dolarů za školení zaměstnanců. Nejčastěji se předpokládá, že školení povedou k potřebným změnám chování jednotlivců i týmů a k nárůstu výkonnosti, ale velmi zřídka se ověřuje, zda-li se tak stalo. Výzkum Mary Broad, mezinárodně uznávané expertky na školení zaměstnanců, definuje „páky“, které pomáhají při změně školení v učení a učení ve výkonnost.

Jsou tři skupiny lidí (manažeři, lektoři a žáci), které se účastní „přenosu vlivu školení“. Stejně tak zde najdeme i tři období (před, během a po školení), která jsou důležitá v tomto procesu. Výzkum prokazuje, že nejsilnější vliv pochází:
* Od manažera před školením,
* Od lektora před školením
* Od manažera po školení.

Ten samý výzkum nám rovněž říká, že nejčastěji používané způsoby přenosu jsou:
* Od lektora během školení,
* Od lektora před školením
* Od žáka během školení.

Je zřejmé, že vliv manažera se často podceňuje, a to jak v období před, tak i po školení. Přitom právě manažeři jsou těmi, kdo udávají tón, informují o nutnosti školení a o tom, co od jednotlivých zaměstnanců očekávají. Investice do vzdělání jsou obrovské, přesto očekávání (a někdy i výsledky) tomu neodpovídají. I správně zvolená a zacílení školení nemusí vést k potřebné změně chování a výkonnosti. Manažeři, lektoři i žáci sdílejí významnou odpovědnost za to, že školení mají maximální výsledek.
Zdroj: Vault.com - americký portál a online komunita zaměřená na rozvoj kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Vault.com