Ředitel vzdělávání musí být manažer i učitel

Nick van Dam, ředitel vzdělávání v poradenské společnosti McKinsey, je velmi zapálený pro učení.

Jeho role spočívá v dohledu nad rozvojem lídrů ve firmě a také nad tím, jak si zaměstnanci osvojují nové dovednosti. Má na starosti rozvoj asi 25 000 kolegů po celém světě. Zároveň externě učí na několika prestižních univerzitách.

Tvrdí, že výzkumy prokazují, že díky učení je náš život mnohem více naplňující. V posledních 40 letech navíc podle něho vědci potvrdili, že učit se můžeme v každém věku – tato dovednost neoslabuje s tím, jak stárneme.

Není tedy pochyb o tom, že se lidé skutečně mohou učit po celý svůj život.

Učení a rozvoj jsou prvořadou prioritou

Nick van Dam si všiml, že firmy konečně berou profesní vzdělávání vážně. Konečně se z něj stala strategická priorita. Moderní technologie učení usnadňují, ale nakonec jsme to stejně my samotní, kdo musí přijmout za svůj závazek k celoživotnímu vzdělávání.

McKinsey je učení naprosto zásadní aktivitou. Do 60.let minulého století bylo každé sobotní ráno vyhrazeno pro trénink nebo školení navštěvované konzultanty. A vzdělávání a rozvoj zůstává základním kamenem firmy dodnes – učení praxí i různé formy stáží jsou hlavním nástrojem kariérního rozvoje.

Virtuální učení není jen pro bohaté

Nick van Dam také byl finalistou ocenění, které McKinsey uděluje sociálně prospěšným projektům. Je totiž zakladatelem organizace poskytující e-learning pro děti. Jeho iniciativa pomohla už 15 milionům dětí získat vzdělání.

Nick říká, že díky rozvoji internetu jsou online vzdělávací nástroje dostupné i dětem v rozvojových oblastech. Vývojáři v Indii, projektoví manažeři v Nizozemsku a globální tým dobrovolníků pomáhají držet v chodu tuto skutečně virtuální organizaci.

A ukazuje se, že dokonce i učitelé používají elektronické lekce k tomu, aby zlepšili kvalitu vlastních hodin.

-jk-

Zdroj: McKinsey & Company - přední mezinárodní společnost poskytující manažerské poradenství
Zobrazit přehled článků ze zdroje McKinsey & Company