Rotace zaměstnanců

Rotace zaměstnanců je praxí, která jim umožňuje získávat větší náhled do procesů firmy a zvyšuje jejich spokojenost. Také udržuje firmu svěží, progresivní a podporuje její úspěšnost.

Změna prostředí prospěje většině zaměstnanců

Odborníci doporučují rotaci zhruba každé dva roky. To je dostatečný čas k tomu, aby zaměstnanec získal patřičné zkušenosti a dobré postavení v pozici. Znalost provozu v různých částech firmy zvyšuje potenciál zaměstnanců. Pokud ale máte špatného zaměstnance, neřešte to tímto způsobem.

Rotace jako strategie udržení zaměstnanců

Rotace je velmi spolehlivou metodou snížení fluktuace. Zaměstnanci, kteří cítí, že na své pozici stagnují, budou totiž pasivně hledat jiné zaměstnání.

Rotací k lepší produktivitě

Dalším přínosem je to, že rotující zaměstnanci přináší cenné zkušenosti. Znalost toho, jak firma funguje, často přinese zajímavé informace, které vedou ke zvýšení efektivity.

Pro většinu podnikání je případná plánovaná rotace zaměstnanců dlouhodobou zárukou úspěchu. Ujistěte se, že zaměstnanci chápou své možnosti a poskytněte jim snadný přístup k interním nabídkám.

-av-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder