Školení začíná na konci

Školitelé si někdy příliš brzy oddechnou, že jejich kurz již skončil a účastníci odcházejí zpátky do práce. Konec školení však neznamená konec práce školitele. Naopak se jedná o klíčové stádium, kdy vzdělávací proces teprve začíná. Pokud se školitel nebude zajímat o to, zda účastníci jeho kurzu dokáží nové znalosti aplikovat, obě strany mohly jen zbytečně obětovat svůj čas a peníze.

- Nenechte účastníky odejít ze školení bez shrnutí základních bodů. Ujistěte se, že odejdou se seznamem základních instrukcí, k nimž se budou při své práci moci v případě potřeby vracet. Shrnutí mají největší význam pro nové procedury nebo nové kroky v existujících procedurách.

- Naučili se něco? Několik týdnů po školení zašlete účastníků e-mail nebo zatelefonujte, abyste se dozvěděli, zda dokázali poznatky ze školení aplikovat, kde jsou problémy apod. Ukažte, že máte stále dveře otevřené pro případné konzultace.

- Každý se potřebuje o někoho opřít. V některých případech bude třeba udělat v podpoře po školení větší krok. Bude to zejména tehdy, pokud je školení velice náročné, například zahrnuje aplikaci nových technologií. Půjde například o zřízení pravidelných diskusních skupin zaměstnanců s vašimi školiteli. Podpoříte tak dialog, který pomůže překlenout propast mezi prací a školením.

-kk-

Zdroj: BLR.com - americký portál věnovaný rozvoji lidských zdrojů, bezpečnosti práce a odměňování
Zobrazit přehled článků ze zdroje BLR.com