Strategie pro digitální vzdělávání – neusněte na vavřínech

Vzhledem k tomu, že podniky na celém světě ruší prezenční školení v důsledku koronaviru, vzdělávání se přesouvá do virtuálního prostředí. Ať už se jedná o zlepšování dovedností řadových pracovníků a specialistů nebo rozvoj manažerů, lídři se shodují na jedné věci: navzdory nutným bezpečnostním opatřením je nutné nadále zvyšovat dovednosti a kvalifikaci zaměstnanců dostupnými prostředky. Inspirujte se při tvorbě vaší strategie.

Ilustrační snímek

1. Sestavte cross-funkční tým

HR může využít toto období k revizi komplexního inventáře svých vzdělávacích pobídek podle jejich formy a zaměřit se na jejich možnou optimalizaci pro distanční výuku. V mnoha případech je prvním krokem nastavení určitého typu správy a odpovědností. Je vhodné sestavit tým složený ze zainteresovaných stran: HR business partnerů, specialistů na vzdělávání a IT odborníků, který může také spolupracovat s týmem Business Continuity společnosti na vytváření školicích a personálních řešení zaměřených na zajištění bezpečného pracoviště.

Jakmile má tým odpovědný za HR přehled o aktuálním portfoliu vzdělávání, může se přistoupit k rozhodnutí, která řešení je možné převést do virtuálních formátů. Klíčem je, dohodnout se na okamžitých otázkách a tématech, na něž je nutné se zaměřit, aby se zaměstnanci dokázali bezpečně vrátit zpět do práce a aby pokračovali zároveň ve zvyšování kvalifikace. Tým může například upřednostnit oblasti, jako jsou například školení distančních pracovníků a manažerů, vytvoření procesu správy trasování kontaktů, jak se zaměstnanci vracejí do práce a odsouhlasení plánu sdílení talentů napříč organizacemi.

2. Vytvořte vzdělávací ekosystém pro zvyšování kvalifikace pracovníků

Ze závěrů Workforce of the Future 2030 společnosti PwC vyplývá, že třetina zaměstnanců má obavy o automatizaci své práce a ohromujících 84 % je ochotných naučit se nové dovednosti, které zvýší jejich kvalifikaci. Sarah McEneaney, partnerka a vedoucí digitálních talentů ve společnosti PwC, zdůrazňuje v programu zvyšování kvalifikace tři zásadní faktory úspěchu, které se samotné firmě osvědčily:

  • Záštita shora, která umožňuje a podněcuje spoluprací mezi byznysem a funkcí lidských zdrojů.
  • Digitální upskilling je vícevrstvý přístup, který zahrnuje zaměstnance napříč úrovněmi řízení.
  • Program je navržen tak, aby zaměstnancům nabízel různé způsoby a formy učení digitálních dovedností, od webinářů s instruktory přes videohry, aplikace pro učení a podcasty. Poskytování dalšího vzdělávání v různých způsobech učení nabízí zaměstnancům příležitost učit se ve stylu, který nejlépe vyhovuje jejich preferencím.

3. Využijte příležitosti ke zvýšení investic do učení a rozvoje

Zatímco některé společnosti během krize COVID-19 omezují učení a rozvoj, jiné naopak využívají tuto chvíli ke zvýšení svých investic do školení. Americký restaurační řetězec Earl's Restaurant například investuje do virtuálního školení zaměstnanců v první linii, aby zajistil maximální bezpečnostní podmínky. Nové dovednosti řeší nejen způsoby, jak maximalizovat svůj osobní prostor v malé kuchyni, ale i jak komunikovat s hosty a prezentovat nabídku.

Situace, kterou pandemie přináší je bezpochyby náročnou výzvou, avšak HR by ji mělo využít jako příležitost k urychlení zavádění trendů, o kterých se v uplynulých měsících tolik hovořilo, jako je transformace podnikového učení a jeho dostupnost, vytváření úspěšných strategií pro práci na dálku nebo vedení virtuálních týmů.

 

-bb-

Zdroj: Human Capital League - online komunita pro profesionály v oblasti řízení lidí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Human Capital League