Umění přesvědčit jako manažerská "top skill"

Manažeři tvrdí, že musí ve stále větší míře přesvědčovat spíše než přikazovat druhým, aby odvedli svou práci. Trend je výsledkem tenčících se firemních hierarchií a eroze divizních zdí. Manažeři v současné době pracují stále častěji s vrstevníky, kde linie autority není jasná, nebo neexistuje. V reakci na tuto situaci pomáhají firmy manažerům posílit jejich přesvědčovací schopnosti.

Například Union Bank of California začala letos s takovým programem, poté co vyšší management poukázal v průzkumu na důležitost "soft" dovedností. Banka již několik let povzbuzuje své zaměstnance, aby spolupracovali se svými kolegy v dalších skupinách. D. Ascheri, školící a rozvojový vedoucí, tvrdí, že školení napomohlo lepším výsledkům právě díky tomu, že učí lidi spíše motivovat, než komandovat.

V IBM  K. Barbarová, viceprezidentka programů pro pracovní sílu, tvrdí, že ona a její kolegové si všimli, že manažeři potřebují pomoci s projekty, které zahrnují kooperaci s lidmi mimo jejich divizi. Vytvořili dvouhodinový on-line kurz, který se nabízí třikrát nebo čtyřikrát do měsíce pro zhruba 15 účastníků. Pomocí příkladů z praxe se účastníci učí zadávat cíle, definovat role a posilovat vztahy.  

-av-

Zdroj: The Wall Street Journal Online - server prestižního amerického ekonomického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Wall Street Journal Online