Už máte on-line vzdělávací komunitu?

Zkušení zaměstnanci s patřičnými znalostmi jsou nejsilnější zbraní každé organizace. Proč tedy vzdělávací programy pro zaměstnance patří k prvním, které firmy ruší v obtížných ekonomických časech?

Podle Matthewa Bowmana, ředitele americké společnosti Wi5Connect, která se zabývá využitím sociálních sítí ve firmách, spočívá problém v tom, jak jsou vzdělávací programy navrženy. V současné době se zaměřují především na vyzdvihování aktivit spojených s konkrétními událostmi. Výsledkem je podle něho to, že se soustředí více na účast než na vzdělávání. Řešením může být propojení firemního systému vzdělávání s on-line společenskou komunitou.

Uvědomte si, že lidé se učí různě rychle. Tradiční hodinový vzdělávací program proto může být méně efektivní než možnost diskutovat o nových myšlenkách a sdílet zkušenosti prostřednictvím on-line fóra. Zaměstnanci potřebují prostředí, které jim umožní pokračující vzdělávání a zdokonalování dovedností.

Vzdělávání je také práce. Může proto být efektivnější vytvořit sociální komunitu, kde mohou zaměstnanci rychle řešit své problémy, než je posílat na týdenní školení. Tradiční vzdělávání prostřednictvím kurzů a workshopů je efektivní pro budování firemních zásad a systémů. Zvažte však, zda vaši zaměstnanci nejsou již dále.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek