Ve firmách vede odborná angličtina

Trendem ve firemním jazykovém vzdělávání posledních let je odborná angličtina. Firmám již nestačí jen základní znalost jazyka, ale co nejodbornější vědomosti. Takto jazykově vzdělaní lidé pak mají šanci na lepší zaměstnání a finanční ohodnocení. Přibývá též zaměstnavatelů, kteří jazykové vzdělávání svých lidí platí.

České firmy preferují tuzemské jazykové kurzy jakožto nástroj kontinuálního rozvoje zaměstnanců. Nabízejí však i možnost studia v zahraničí. Největší český zaměstnavatel Škoda Auto například vysílá ročně do zahraničí 200 zaměstnanců. Ročně investuje do jazykového vzdělání průměrně 70 milionů korun.

U manažerů jsou jazykové kurzy často spojeny s doplňujícím programem, jako je nácvik vyjednávání, prezentace, rétoriky nebo vedení porad.

-kk-

Zdroj: iHNed.cz - online zprávy Hospodářských novin
Zobrazit přehled článků ze zdroje iHNed.cz