Virtuální světy vstupují do firemního vzdělávání

Virtuální světy jsou stále populárnější. Miliony lidí z různých demografických kategorií denně do některého vstupují. I mnohé firmy berou virtuální světy vážně. Využívají je k reklamě na své produkty a služby, k budování virtuálních univerzit, ke komunikaci se zaměstnanci či stavění virtuálních obchodních domů.

Dobré virtuální světy jsou dnes syntézou technologií Webu 2.0, například prostřednictvím přenosu hlasu po Internetu, chatu, blogů, hypertextových dokumentů typu wiki, simulačních aplikací, sdílení aplikací, pokročilých vyhledávacích nástrojů a internetových prohlížečů, které se připojují k 3-D světu pomocí XML.

Předchůdci dnešních virtuálních světů jsou počítačové hry typu „The Sims“, které vstoupily do on-line prostředí a staly se masovou záležitostí. Hlavním smyslem virtuálních světů je posun od hraní k sociálnímu networkingu. Lidé si ve virtuálním světě mohou vytvářet jiné životy, potkávat nové přátele z celého světa a navštěvovat nová místa.

Řada firem si vybudovala vlastní virtuální světy pro své zákazníky. Disneyho tematické parky mají například virtuální podobu s názvem Virtual Magic Kingdom. Coca-Cola dává možnost mládeži, aby si vytvářela hudební mixy v jejím virtuálním studiu. Roste také počet firem, které budují virtuální 3-D kampusy, aby podpořily vzdělávání a rozvoj svých lidí. Tyto aplikace zahrnují:

- Virtuální světy, které umožňují zaměstnancům virtuální potkávání s kolegy a odborníky z dané oblasti, výměnu informací, spolupráci a sdílení nových myšlenek.

- Silné prostředí pro lepší seznámení s firmou a jejími lidmi, například v rámci orientace nových zaměstnanců.

- Možnost budovat sociální sítě a spoluvytvářet jejich obsah, který představuje novou generaci vzdělávací a znalostní infrastruktury.

- Virtuální kampusy, kde se zaměstnanci mohou vzdělávat on-line ve virtuálních učebnách, postupovat on-line zkoušky, seznamovat s koley a sdílet znalosti.

- Podporu virtuálních projektů, které mohou další uživatelé vidět a připomínkovat.

Současné on-line prostředí a aplikace virtuálních světů jsou pro účel vzdělávání a rozvoje velmi slibné – zejména pokud si uvědomíme, že nová generace nastupující do zaměstnání ve virtuálních světech vyrostla.

-kk-
Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer