Doznání náborových expertů

Pokud se obáváte každé možné situace, kvůli které se můžete na pohovoru ztrapnit, jdete dovnitř s pocitem, že jste odsouzeni neuspět.

Je pravda, že pohovor nabízí řadu příležitostí pro klopýtnutí. Náboroví manažeři jsou ale lidštější, než si myslíte. Server CareerBuilder oslovil několik náborových odborníků, aby zjistil, co si při pohovorech opravdu myslí:

- Líbíte se jim. Christine Petersonová chodí na každý pohovor s tím, že chce tohoto člověka přijmout. Pokud má uchazeč navíc ke správným dovednostem a zkušenostem smysl pro humor a je sympatický, bude mít problem ji “přesvěčit”, aby ho nechtěla. Zatímco Petersonává je ochotna uvažovat o většině uchazečů – přece jen, investovali svůj čas a námahu do postoupení žádosti a přišli na pohovor – věří, že sebelepší kvalifikace neospravedlní hlupáctví.

- Nechtějí slyšet, co si myslíte, že chtějí slyšet. Pokud budete říkat pouze to, o čem si myslíte, že chce váš potenciální zaměstnavatel slyšet, buďte si jisti, že to většinou bude odhaleno. Bude lépe, když budete sami sebou a budete upřímní.

- Neočekávají, že budete znát na všechno odpověď. Zaměstnavatele více zajímá, jak nacházíte odpovědi než vaše předstírání, že mate přehled o něčem, co neznáte. V některých případech jsou uchazeči schválně kladeny takové otázky, aby musel ukázat, jak se se situací, kdy neví, vypořádá.

- Chtějí, abyste chtěli je. Nejhorší, co může uchazeč udělat, je nevyjádřit upřímný zájem o pozici nebo firmu. Náborář hledá uchazeče, který skutečně stojí o nabízenou práci a firmu. Pokud vycítí energii a nadšení, bude o vás větší zájem.   

-av-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace