HR a sociální média

Sociální média rychle pronikají i do světa personalistiky. Americký personalista a blogger Rich DeMatteo proto v článku shrnuje základní funkce HR, které dle jeho zkušeností mohou výrazně těžit z nástrojů Webu 2.0. a v brzké době se již bez nich ani neobejdou.

1. Nábor. Uchazeči o práci dnes používají blogy, Twitter, Facebook, Linkedin či dokonce YouTube, aby získali pracovní místa. Zaměstnavatelé by je měli následovat. Je to dobré nejen pro hledání zaměstnanců, ale i pro budování zaměstnanecké značky.

2. Budování zaměstnanecké značky. Stejně jako zákazníci se i uchazeči o zaměstnání identifikují se značkami. Firemní profil na Facebooku je dobrým startem.

3. Zapojování nových zaměstnanců. Namísto nudného programu orientace nováčků mohou firmy vytvořit poutavý program pomocí Webu 2.0. Portál pro nové zaměstnance může vedle nutných informací zahrnovat i hry, videa, testy atd. Manažeři a týmy HR pak mohou snadno sledovat jejich pokrok.

4. Komunikace. V době neustálých změn je rychlá komunikace klíčová. Stránka Wiki například umožní skupině zaměstnanců rychle vytvářet, editovat a měnit sdílené dokumenty.

5. Angažování zaměstnanců. Začít můžete firemním blogem. Umožněte zaměstnancům publikovat komentáře i vytvářet vlastní texty. Pokročilejší firmy si mohou vytvořit svůj vlastní sociální web.

6. Vaše vlastní vzdělávání. Také HR se rychle mění a je třeba udržet krok s nejnovějšími trendy. Sociální média mohu být i vaším osobním informačním kanálem.

-kk-

Zdroj: Personnel Today - portál britského magazínu a online komunita z oblasti HR
Zobrazit přehled článků ze zdroje Personnel Today