Zavedení nového nástroje pro řízení talentů s názvem NEXTmove přineslo logistické společnosti DHL v posledním roce snížení fluktuace zaměstnanců a úsporu ve výši 5 milionů liber.
Systém, který je v současné době zaveden v divizích DHL Supply Chain ve Velké Británii a Irsku, začíná nyní společnost rozšiřovat, aby pokrýval i ostatní sektory. Postupně by se měl stát součástí všech provozů DHL v Evropě.
Společnost v minulých letech rychle rostla v důsledku akvizic několika dalších logistických společností. „Měli jsme několik různých HR systémů,“ vysvětluje manažerka lidských zdrojů divize DHL Supply Chain ve Velké Británii Anna Cottonová. Systém NEXTmove byl proto navržen tak, aby po sérii akvizic centralizoval fragmentované procesy rozmisťování zaměstnanců ve společnosti.
Cílem bylo vytvořit webový systém, jehož prostřednictvím by pracovníci HR mohli snadno sledovat a řídit kariéru jednotlivých pracovníků. Náklady na vytvoření systému výrazně snížila skutečnost, že jej ve výsledku navrhl pouze interní HR tým.
V prvním roce fungování se systém NEXTmove používal pouze k řízení přesunů a propouštění zaměstnanců. Postupně se však začal používat k širšímu řízení talentů. Jen na odstupném díky tomu firma ušetřila zmíněných 5 milionů liber.
-kk-