S technologií na pasivní kandidáty

S technologií na pasivní kandidáty

Nábor by měl vypadat více jako iPod. Podstata tohoto názoru tkví v tom, že iPod je víc než jen hudební přehrávač, je to hudební systém. Svazuje dohromady hudební přehrávač, jednoduchý přehrávací řídicí software, online obchod, vyjímatelný zvukový systém a další doplňky. Náborový a přijímací proces ve většině organizací ale vypadá spíše jako neuspořádaná sbírka CD a MP3. Na vině jsou jak uživatelé technologie, tak prodejci. Samostatným technologickým řešením by se měl náborový pracovník vyhnout. Technologie, která není kompletním integrovaným systémem, není užitečná. K některým z generujících softwarům a nástrojům, pomocí nichž lze hledat pasivní kandidáty, patří například AIRS Oxygen, SearchExpo, Google a další. Avšak žádný z nich není kompletním řešením.

Zde je hrubé pořadí kroků, které potřebujete k proměně seznamu jmen na užitečné položky a nakonec na hodnotné kandidáty:
1. Generujte jména pasivních kandidátů – do zmíněných systémů zadejte požadované parametry a dostanete seznam jmen.
2. Prohledejte seznam a najděte 20 nejlepších, kterým zavoláte.
3. Zašlete jim e-mail, nebo jim zatelefonujte, abyste získali jejich pozornost a zájem.
4. Pokud vám někdo zavolá zpátky, ohodnoťte ho. Nikdy neříkejte nic o pozici, dokud se nedozvíte vše o něm.
5. Udržujte s ním kontakt, i když se nehodí pro danou práci.
6. Naverbujte jej, pokud je kvalifikovaný.
7. Udržujte tuto osobu angažovanou v průběhu celého procesu náboru a výběru.
8. Sjednejte konkurenceschopnou nabídku, protože je tento kandidát pasivní a náročnější.

-ba-
Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net