Makro ČR slaví úspěch s kampaněmi, které staví zaměstnance do hlavní role

Multikanálový velkoobchod makro ČR ukazuje, že i firemní komunikace může být hravá, inovativní a účinná zároveň. V prestižní soutěži Zlatý středník se letos prosadily hned dva projekty z oddělení People & Culture makro ČR – employer branding kampaň „m“ a vzdělávací program Nejsem DIGI ■ SAURUS. Porotu zaujaly svou kreativitou, autenticitou a jasně měřitelnými výsledky. Jeden z nich získal speciální ocenění poroty, druhý se umístil mezi šesticí nejlepších kampaní.

Vizuály kampaně byly k vidění i na zastávkách hromadné dopravy

To, že jsme uspěli se dvěma odlišnými projekty, potvrzuje šíři a kvalitu naší interní i externí P&C komunikace. Kampaň „m“ posiluje značku makro jako atraktivního a stabilního zaměstnavatele. Projekt Nejsem DIGI ■ SAURUS bourá digitální bariéry a pomáhá našim kolegům růst. Oba projekty dokazují, že lidé jsou pro makro skutečně na prvním místě,“ říká Daniela Hrbková, ředitelka People & Culture makro ČR.

Kampaň „m“: autentická firemní kultura v hlavní roli

Employer branding kampaň „m“ zaujala porotu, která ji v soutěži udělila cenu Top Rated. Makro ČR projekt odstartovalo v roce 2023 interní částí a na podzim téhož roku se rozšířil i externě. Jeho cílem bylo představit makro jako atraktivního zaměstnavatele, posílit hrdost stávajících zaměstnanců a zároveň přilákat nové uchazeče.

  • Do přípravy a realizace kampaně se zapojilo více než 100 zaměstnanců, kteří se stali ambasadory značky.

  • Nová kampaňová videa dokoukala více než polovina diváků.

  • Nové kariérní stránky zkustovmakro.cz navštívilo o 25 % více uchazečů než v předchozím roce.

  • Kampaň získala více než 9 milionů zobrazení.

Nejsem DIGI ■ SAURUS: mezi šesticí nejlepších kampaní v kategorii Interní komunikace a employee engagement

Projekt „Nejsem Digisaurus“ společnost spustila v roce 2024 a během první fáze oslovil více než 300 zaměstnanců centrály makro ČR. Využívá metaforu „cesty z pravěku“ a srozumitelnou formou pomáhá lidem osvojit si digitální nástroje, které zefektivňují práci a zvyšují jejich sebevědomí. Vzdělávání kombinuje e-learningové moduly, praktické workshopy a videa, do nichž se zapojili sami zaměstnanci.

Díky přístupné a hravé formě získal program velmi pozitivní zpětnou vazbu – více než 80 % účastníků uvedlo, že se cítí jistější při používání firemních nástrojů. V současné době probíhá další fáze projektu, která se zaměřuje především na kolegy v provozech a distribučním centru.