Ostravar přispěl ke zvelebení Komenského sadů v centru Ostravy

Díky pivovaru se během jednoho dne Komenského sady rozzářily žlutými lavičkami

Pokud někdo z obyvatel Ostravy prošel ráno a odpoledne 3. října Komenského sady, jistě se nestačil divit, jak se vzhled parku během několika hodin změnil. Přispělo k tomu čtyřicet zaměstnanců pivovaru, kteří všech 87 laviček v parku očistili a natřeli. Pivovar Ostravar totiž v tento de uspořádal v Ostravě již třetí ročník akce s názvem Community Day. Cílem tohoto projektu je pravidelně přispívat ke zlepšování životního prostředí v domovské čvrti ostravského pivovaru.

 „V říjnu tomu bude 114 let, co se náš pivovar stal součástí městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz,“ říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Richard Kornas. „Od svého založení se snažíme být ostatním obyvatelům dobrými sousedy a snažíme se různými formami rozvíjet a zvelebovat městský obvod. V posledních 3 letech jsme proto začali pořádat vlastní Ostravar Community Day.“

Projekt v praxi znamená, že se v určený den - letos v pondělí 3. října - zaměstnanci pivovaru vydají pracovat na předem určené místo za branami pivovaru. „Výběr místa vždy konzultujeme s vedením městského obvodu. Snažíme se tak, aby naše pomoc byla namířena na nejpotřebnější místa,“ vysvětluje Alena Váchová, která má za pivovar organizaci celého projektu na starosti.

Letos čtyřicet pivovarníků zamířilo do Komenského sadů v centru Ostravy, aby zde pomohli opravit a natřít lavičky. Celkem pivovarníci v Komenského sadech odpracovali 300 hodin. Vedle toho pomáhali také v Bezručově sadu, kde sázeli záhon růží. „Zaměstnanci se rekrutují napříč odděleními. Pracovat tak přišli pracovníci výroby, distribuce, obchodu, personálního oddělení i oddělení vnějších vztahů, “ upřesňuje Váchová.

Kromě zajištění pracovníků se Ostravar podílí na úhradě veškerých nákladů na celou akci . Jedná se o veškerý materiál, nářadí, ochranné pomůcky a samozřejmě také občerstvení pro zaměstnance,“ vysvětluje Váchová. Podle ní je pořádání takové akce pro Ostravar srdeční záležitostí.

Projekt Ostravar Community Day má pro nás vedle praktického dopadu na konkrétní místo i emoční charakter. Každý ze zaměstnanců rád přispěje k vytvoření hodnoty pro své okolí. Kromě toho se díky této aktivitě, kdy lidé napříč odděleními společně fyzicky pracují na svěřeném úkolu, posilují vztahy na pracovišti,“ říká závěrem Alena Váchová z Ostravaru.

Pivovar Ostravar

Pivovar Ostravar patří k nejstarším dobře fungujícím podnikům na území města Ostravy. Příští rok uplyne již 115 let od jeho založení. Jeho filosofií je dlouhodobé zaměření se primárně na region, z nějž pochází. Na Ostravsku je doma a rozumí tomuto regionu jako málokdo. Receptura piv tak odpovídá preferencím místních obyvatel: pivo je specificky hořké, s plnou chutí a silou. Vlajkovou lodí je světlý ležák Premium. Více informací najdete na www.ostravar.cz.

Pivovar Ostravar je součástí společnosti Pivovary Staropramen a. s., která je druhým největším producentem piva v České republice. Svým zákazníkům nabízí jedno z nejširších portfolií pivních značek. Společnost je také významným českým exportérem piva. V zahraničí nejoblíbenější značku z portfolia – Staropramen – mohou ochutnat spotřebitelé ve více než 30 zemích světa. Pivovary Staropramen jsou od prosince 2009 součástí přední středoevropské pivovarské skupiny StarBev, která sídlí v Praze. Značka Staropramen je vlajkovou lodí této skupiny. Více informací najdete na www.pivovary-staropramen.cz.