Start-up díky sociálním sítím a mobilní aplikaci po třech letech již na 80 mil obratu


Že je pryč doba, kdy jsme si hledali novou práci pomocí inzerátu v tisku, nikoho nepřekvapí. V roce 2017 se však pomalu otočí i trend pracovních inzerátů na internetu v té podobě, jak je známe. S ohledem na to, že na českém trhu je aktuálně 3,5% míra nezaměstnanosti a pouze cca 20 % lidí aktivně hledá novou práci, je pro zaměstnavatele nutností být inovativní a velmi aktivní. Pomáhá jim zejména oblíbenost sociálních sítí a poměrně snadný způsob, jak přes ně kandidáty oslovit.

Poslední odhady mluví jasně. Na sociální síti Facebook je nyní 4,5 milionu uživatelů z České republiky. Jen profesní síť LinkedIn nyní čítá odhadem 1,2 milionu uživatelů pracujících na území ČR a Instagram, sociální síť určená primárně pro mobilní telefony, registruje asi 900 tisíc českých uživatelů. Tyto sítě se tak stávají snadným a bohatým zdrojem kandidátů.

Že bude nábor přes sociální sítě nutností pro všechny zaměstnavatele bylo impulsem pro založení naší společnosti v roce 2013. Od začátku jsme razili teorii, že LinkedIn je pro vyhledávání a oslovování kandidátů klíčovým nástrojem, což potvrzují i naše interní statistiky, které spravuje naše vývojová IT platforma. Ze všech kandidátů, kterým jsme za 3 roky naší existence pomohli změnit zaměstnání, jsme jich 56 % našli a oslovili právě na této sociální síti,“ říká Milan Novák, zakladatel společnosti GoodCall, která se od roku 2014 rozrostla do sedmi poboček v České republice a na Slovensku se stávajícím počtem 130 zaměstnanců.

Mezi další významné zdroje kandidátů, které pro nás budou hrát stále významnější roli patří Facebook, kandidáti z naší mobilní aplikace, PPC reklam a tzv. offline vyhledávání,“ doplňuje Blake Wittman, ředitel společnosti GoodCall. Dodává, že v rámci marketingu zcela vynechávají klasickou formu inzerce, veškerá komunikace probíhá hlavně na sociálních sítích a pomocí vlastní mobilní aplikace, která byla na českém trhu uvedena jako první podobného typu.

Každý si může aktuálně nabízené pracovní pozice prohlížet odkudkoliv a kdykoliv – přihlášení do aplikace i na danou pozici proběhne pouze jedním kliknutím. „Lidé nejsou rádi pod tlakem. Najít novou práci není otázkou pár hodin, každý se nyní rád rozhlíží bez povinnosti vysvětlovat, proč se ne/rozhodl o pozici ucházet. A přesně tomu se snažíme s naší aplikací jít naproti,“ potvrzuje Wittman.

Kromě vyhledávání kandidátů jsou však v roce 2017 sociální sítě rozhodující v dalších důležitých oblastech pro stranu zaměstnavatele.

HR marketing, tedy budování značky zaměstnavatele, šíření povědomí o činnosti společnosti a firemní DNA – to je jen pár z mnoha faktorů, které ve finále mohou ovlivnit, to zda kandidát přijme vaši pracovní nabídku. Troufám si tvrdit, že první kroky každého z nás dnes vedou na firemní web nebo profil společnosti na sociální síti, ať už je to Facebook nebo LinkedIn. To, jak se zde prezentujete, jak odpovídáte na dotazy nebo řešíte krizové situace, je pro ně zásadní v rozhodnutí, jestli jste jako zaměstnavatel dostatečně zajímavý,“ potvrzuje Josef Kadlec, zakladatel společností Recruitment Academy, zaměřující se na vzdělávání personalistů a HR specialistů, a GoodCall.

Snažíme se podpořit trh a HR odborníky v tom, aby využívali sociální sítě lépe a naučili se s nimi pracovat tak, aby vyhledávání vhodných kandidátů bylo jednodušší a smysluplnější,“ dodává Kadlec.

Obsah byl připraven ve spolupráci

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace