Zdravotní zaměstnanecké programy jsou pro firmy výhodnou investicí

Michal Kankrlík, spolumajitel IVITERA a.s., si pro HR tv o zdravotních benefitech povídal s Vítězslavem Havlišem, obchodním ředitelem společnosti Canadian Medical.

Otázkou zdraví, především v této zvláštní době zasažené virovou epidemií, se zabývají nejen běžní lidé, ale rovněž samotné firmy, které chtějí své zaměstnance chránit a udržovat v dobré kondici. Právě v takových případech jsou ideální zaměstnanecké benefity zaměřené na poskytování nadstandardní zdravotní péče. Rozhovor vznikl v rámci konání konference HR Know How 2021 - HR v novém normálu, kterou organizuje společnost People Management Forum.

Vítězslav Havliš a Michal Kankrlík

Co firmám přinášíte? Co je vaše přidaná hodnota?

Jsme poskytovatel prémiové i neprémiové péče. V ČR nabízíme primárně prémiovou zdravotní péči, kterou přinášíme pod značkou Canadian Medical. Letos nově nabízíme produkt EUC Plus, což je nový plošný zaměstnanecký benefit, který poskytuje nadstandardní péči všem zaměstnancům, nejen top managementu, tak jak to často bývá právě u prémiových služeb.

Co si můžeme představit pod cílenou benefitní zdravotní péčí?

Pakliže bychom se bavili o prémiové službě, jedná se o nadstandardní přístup k péči, organizaci termínů a krásné kliniky. Co se týče produktu EUC Plus, ten je primárně cílený na distanční formu medicíny. Ale myslíme tím skutečnou distanční péči, kdy komunikujete reálně s živým lékařem přes chat nebo videohovor. I v tomto produktu samozřejmě nabízíme možnost sjednání objednacího času s našimi zdravotními koordinátory.

Můžete popsat typickou případovou studii, která by dokázala v praxi navázat na to, jaké služby dokážete poskytnout konkrétnímu zaměstnanci a jaké výhody to přináší zaměstnavateli?

V prémiové péči pro zaměstnance je to o tom, že konkrétní zaměstnanec se zdravotním problémem nebo s potřebou prevence kontaktuje naše call centrum, případně i osobní koordinátory. Toto nabízíme v těch nejvyšších programech zmíněné prémiové péče. Následně si domlouvá návštěvu našich klinik na vhodné datum a čas. Absolvuje rozšířenou prevenci často nad rámec veřejného pojištění. Součástí našich programů je také možnost očkování například proti chřipce zdarma a řada dalších služeb.

Snažíme se zorganizovat péči v prémiových programech tak, aby klient vše absolvoval v co nejkratší době, aby jednotlivá vyšetření na sebe navazovala. Poskytování zdravotních prohlídek ve vysoké kvalitě je samozřejmost. Zakládáme si na tom, aby naši lékaři byli rovněž perfektně jazykově vybaveni, abychom mohli poskytovat prémiovou péči nejen našim, ale i zahraničním firmám a individuálním klientům.

Produkt EUC Plus cílí na skupinu zaměstnanců, kteří chtějí nějakým způsobem rychle vyřešit svůj konkrétní zdravotní problém, ale nechce se jim v danou chvíli cestovat k lékaři. Z pohledu zaměstnavatele je to mimořádně výhodné. Jestliže máte zaměstnance, který necestuje dvě hodiny v autě, pak nesedí dvě hodiny mezi dalšími nemocným lidmi, ale reálně problém řeší na dálku prostřednictvím naší služby Lékař online 24/7, je to o obrovské úspoře času a dalších ekonomicky pozitivních dopadech.

Z pohledu zaměstnance se to samozřejmě potkává. Nemusí nikam cestovat, dokáže problém vyřešit ve dne v noci, naprosto odkudkoli. Může si zajít online k lékaři třeba i z dovolené, v noci z večírku nebo z restaurace. V produktu EUC Plus je ale také možnost objednání k fyzické návštěvě u lékaře na konkrétní čas s pomocí koordinátora zdravotní péče. Zaměstnanec pouze vyplní formulář v klientské zóně, zadá, co ho trápí, kde bydlí a koordinátor se s ním spojí a nabídne mu konkrétní termín u lékaře.

Podívejte se na celý rozhovor Michala Kankrlíka s Vítězslavem Havlišem

Slovo benefit je vnímaný jako výhoda pro zaměstnance. Dokážete ale reálně vyčíslit úspory pro zaměstnavatele?

Benefity zdravotní péče, které obsahují distanční formu, jsou benefitem pro obě strany. Máme spočítané, že u produktu EUC Plus se začíná vyplácet, když jej využije 11 procent zaměstnanců. Protože zaměstnanec zkrátka do firmy přijde a pracuje místo toho, aby seděl hodiny v čekárně. Velmi podobné je to u prémiové péče.

Máte celorepublikové pokrytí? Nebo jsou vaše služby jen ve velkých městech?

V prémiové péči máme kliniky v Praze (6 klinik) a Brně (1 klinika). Z hlediska plošného benefitu EUC Plus je naší velkou výhodou, že jsme největší soukromé zařízení ambulantní péče, takže využíváme pro tuto oblast širokou síť našich vlastních EUC klinik, které jsou po celé ČR. Jsou logicky místa, kde nejsme, tam však využíváme rozsáhlou externí síť smluvních zařízení. Jsme tedy schopni zajistit péči online i fyzicky kdykoli a odkudkoli po celé republice.

Projevil se ve vašem byznyse nárůst výdajů na zdravotnické služby ze strany firem?

Projevilo se to zásadně, z hlediska prémiové péče i z hlediska plošného benefitu EUC Plus vnímáme obrovský zájem firem. Každá větší firma se snaží svým zaměstnancům zajistit nějakou formu nadstandardní zdravotní péče. Trend zdravotního benefitu se stává velmi důležitým a lehce začíná vytlačovat ostatní zaměstnanecké výhody. Průzkum společnosti AON z roku 2020 ukazuje, že relativně malé množství firem má nějaké nadstandardní zdravotní benefity. Až se však bude dělat průzkum za rok 2021, tak věřím, že se to výrazně posune, protože my to na našich číslech vnímáme už teď.