Co může manažer dělat, když se jeho lidem nedostává takového ocenění, jaké by si zasloužili? Co když si společnost příliš necení svých výkonných pracovníků? Může to jeden vedoucí pracovník změnit a získat pro své lidi odpovídající odměnu? Když se manažer snaží, aby pracovníci dostávali spravedlivou kompenzaci, je to nejen správné, ale i chytré. Než dojdete k rozhodnutí, že jsou vaši zaměstnanci nedostatečně placeni, měli byste získat následující informace. Kolik práce dělají? Kdy jim byl naposledy zvýšen plat? Jak dlouho pracují pro vaši společnost? Byli stejně výkonní před tím, než jste přišli vy jako vedoucí? Jaká je tržní sazba za stejnou práci se stejnými zkušenostmi?
Když i po zjištění těchto informací budete přesvědčeni, že si pracovníci zaslouží zvýšení platu, jděte za šéfem. Můžete se nejprve zeptat, kdy vaši podřízení dostanou roční hodnocení. Když ho obdrželi nedávno, dejte šéfovi najevo, že jste z něj byli trochu zklamaní. Když hodnocení teprve bude vypracováváno, je to vaše příležitost změnit jeho charakter. Upřímně vysvětlete své znepokojení, ale nesmíte budit dojem, že přicházíte na základě stížností zaměstnanců. Sdělte šéfovi, že jste si sami všimli toho, že někteří z nejlepších zaměstnanců nejsou odměňováni způsobem odpovídajícím jejich dovednostem a zkušenostem. Zkuste navrhnout společné řešení. Nedávejte najevo negativní pocity o postoji společnosti. Vyslechněte šéfovu odpověď a argumenty a buďte připraveni navrhnout alternativní způsoby kompenzace, jako extra volno, vstupenky do zábavního parku apod.
-ba-
Article source Vault.com - americký portál a online komunita zaměřená na rozvoj kariéry