Chovejte se při práci doma jako ve firmě

Práce z domova není vždy nejefektivnější řešení. Když vezmete v potaz rušivé vlivy, kterým musíte čelit, je práce v takovém prostředí velmi náročná. Kouči jsou však toho názoru, že existují způsoby, jak věcem dát správný řád:

Podrobný plán. Hodně lidí bere práci z domova méně formálně, protože je nikdo nehlídá. To je ale chyba. Odborníci doporučují mít plán, kde budou dána pravidla nejen pro firmu, ale také specifikace, jak bude vaše práce z domova fungovat. To znamená pravidelný pracovní rozvrh a popis, jak budete postupovat v určitých situacích, například při vyrušení.

Horší část je se takového plánu držet. Pro hodně podnikatelů také funguje separátní seznam úkolů pro domácnost a pro práci. Oddělí tak psychologicky tato dvě prostředí.

Informujte o plánu. Často jde především o to, informovat rodinu o vaší pracovní době a o tom, že očekáváte, že vás v této době nebudou vyrušovat. Někteří podnikatelé si dokonce i doma dávají na dveře ceduli „Nerušit!“.

Pracovní prostory. Ideálně by měly být vaše prostory mimo běžný ruch domácnosti a to v separátní místnosti s možností zavřít dveře. Doporučuje se také mít separátní telefonní linku.

Delegujte povinnosti. Jedním ze způsobů, jak vymýtit nutkání dělat nepracovní aktivity, je najmout na ně někoho jiného. Například hospodyni, která přijde alespoň jednou týdně a dá dům do pořádku. Tak získáte čas a klid, který můžete věnovat produktivnějším činnostem.

-av-
Article source Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Read more articles from Career Journal