Začněte v nové práci dobře

Získat práci je jedna věc a být v ní úspěšný je věc druhá. Jakmile skončí euforie, začíná skutečná práce.

Trvalý vliv na úspěch má první dojem, který zanecháte první den nebo týden v práci. Ten se vám snáze dosáhne s lepším plánováním. Než nastoupíte, projděte si všechny informace o organizaci, které máte, a požádejte svého šéfa o všechny materiály, které vám mohou pomoci během prvních dnů.

Během prvních dní se soustřeďte na vytvoření kontaktů s novými spolupracovníky. Od nich získáte podporu, signály o problémech a také potřebné informace. Nezapomeňte, že je to obousměrný proces, a proto buďte připravení i vy s obdobnou pomocí. Vaše neformální kontakty budou nedocenitelné zejména až půjdete po žebříčku nahoru.

Ujistěte se také, co se přesně od vás očekává, neboť je problém, když pracujete tvrdě na něčem, co váš šéf nepovažuje za důležité. Vyhnete se tak frustraci. Když si nejste něčím jisti, proberte to co nejdřív se svým šéfem, dokud se nestane problém kritickým. Dejte si pozor zejména na dodržení prvních termínů, v případě potřeby se obraťte na své nové kolegy. Mnoho z nich vám určitě ochotně pomůže.

Plánujte si proto nejenom úkoly a cíle, ale i čas na dotazy, neboť dobré plánování vám pomůže již od startu.

-jh-

Article source Monster.com - a global online employment portal
Read more articles from Monster.com