Tyto tipy přinesl článek na webu FutureTalentLearning.com pod projektem ChangeBoard.
Jasně vysvětlete důvody změny
Lidé bývají skeptičtí vůči změnám, ke kterým nevidí důvod. Zástupci firmy by proto měli alespoň stručně, ale zcela logicky a jasně vysvětlit, proč jsou dané změny nutné a co vedlo k rozhodnutí tyto změny udělat.
Ukažte pracovníkům, jak bude vypadat zářná budoucnost, až bude změna zavedena
Kromě důvodů ke změně je nutné se u jejího vysvětlování zaměřit především na vizi, jak bude situace vypadat, až bude změna zavedena. Ukažte výhody dané změny pro každodenní praxi jednotlivých pracovníků a vždy se ve vysvětlování zaměřte na konkrétní příklady zlepšení, které změna přinese do života a práce zaměstnanců.
Zapojte pracovníky do přípravy i samotné implementace změny
Nechcete, aby se pracovníci cítili, že rozhodujete za ně a že se věci dějí bez toho, abyste si vyslechli jejich názor? Pak je nutné o změnách nerozhodovat pouze na úrovni nejvyššího managementu, ale zapojit i řadové pracovníky. A to jak při fázi rozhodování o změně, tak i do její samotné implementace v praxi.
Poskytněte všem dostatek informací i školení
Změna sebou přináší nejistotu a obavy. Proto je nutné, aby se zaměstnanci necítili jako v „informační mlze“. Buďte transparentní, poskytněte o změně dostatečné množství informací a především vyškolte zaměstnance tak, aby byli po uvedení změny schopni efektivně a sebevědomě pracovat.
-mm-