Konzultanti v oblasti náboru pracovních sil se a svých webových stránkách prezentují jako technicky zdatní jedinci, ve skutečnosti však často nevyužívají všech výhod on-line náboru, protože zůstávají u tradičních technik typu ručního třídění pracovních inzerátů. Odborníci hovoří o tom, že chtějí-li podniky využívat rychlosti a nižších nákladů nabízených on-line náborem, měly by investovat do softwaru a strategicky jej integrovat do stávajícího systému.
Podniky stále uvažují nad tím, zda se jim investice do on-line náboru vyplatí. Spekulují například nad způsobem vyhledávání v databázích uchazečů, který je tradičně postaven na klíčových slovech. Přemýšlejí, zda takto dokážou najít skutečně ty pracovníky, které hledají, jelikož uchazeči prakticky stačí, aby napsal do horní části svého životopisu několik chytře zvolených podstatných jmen a má tak větší šance než ostatní nezávisle na své skutečné kvalifikaci. Dalším faktem je i to, že na Internetu hledá zaměstnání poměrně homogenní skupina lidí, zastoupená většinou mladšími muži bílé pleti.
**Datum vydání:** VI/2003
Zdroj: HumanResources.com - kanadský portál pro zaměstnance i zaměstnavatele