Program odměňování zaměstnanců může být úspěšný jen tehdy, pokud se vyvaruje základních, nicméně stále často opakovaných chyb. Podle prezidenta americké organizace Recognition Management Institute Roye Saundersona jde například o přehlížení dosavadních postupů, nedostatečné měření či odměňování špatného chování.
V článku na serveru Incentive Magazine shrnul Saunderson deset postupů, které by při vytváření a zavádění programů odměn měly být tabu.
-
Ignorování dosavadní firemní praxe v oblasti odměňování,
-
výběr finančních či jiných hmotných odměn a pobídek bez předchozí identifikace chování, které má být odměňováno,
-
výběr chování, které bude odměňováno (KPIs) na základě osobních nepodložených předpokladů,
-
ignorování objektivních měřítek vedle subjektivních,
-
odměňování špatného chování (to, co budete odměňovat, toho se vám dostane),
-
opomíjení zpětné vazby od zaměstnanců,
-
přehlížení nežádoucích výsledků, které ukazují na nutnost změny,
-
nepropojování odměn za vynikající výkonnost s vysvětlením specifických důvodů odměny,
-
nevyjadřování uznání spolu s odměnou,
-
nedostatečná veřejná prezentace odměněných.
-kk-