10 chyb programů odměn

Program odměňování zaměstnanců může být úspěšný jen tehdy, pokud se vyvaruje základních, nicméně stále často opakovaných chyb. Podle prezidenta americké organizace Recognition Management Institute Roye Saundersona jde například o přehlížení dosavadních postupů, nedostatečné měření či odměňování špatného chování.

V článku na serveru Incentive Magazine shrnul Saunderson deset postupů, které by při vytváření a zavádění programů odměn měly být tabu.

  1. Ignorování dosavadní firemní praxe v oblasti odměňování,

  2. výběr finančních či jiných hmotných odměn a pobídek bez předchozí identifikace chování, které má být odměňováno,

  3. výběr chování, které bude odměňováno (KPIs) na základě osobních nepodložených předpokladů,

  4. ignorování objektivních měřítek vedle subjektivních,

  5. odměňování špatného chování (to, co budete odměňovat, toho se vám dostane),

  6. opomíjení zpětné vazby od zaměstnanců,

  7. přehlížení nežádoucích výsledků, které ukazují na nutnost změny,

  8. nepropojování odměn za vynikající výkonnost s vysvětlením specifických důvodů odměny,

  9. nevyjadřování uznání spolu s odměnou,

  10. nedostatečná veřejná prezentace odměněných.

-kk-

Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine