Angažovaný zaměstnanec cítí, že firma vnímá jeho zájmy, vykazuje vysoký stupeň oddanosti vůči své práci a svému týmu a také věří, že má ve firmě svou budoucnost. Lépe pak jedná se zákazníky, více a efektivněji se soustředí na své úkoly a dobře spolupracuje s kolegy.
Studie neustále potvrzují, že firmy s vysoce angažovanými zaměstnanci dosahují výrazně lepších obchodních výsledků a také si dokáží lépe udržet své talenty. Jak tedy budovat angažovanost? Bývalý ředitel personálně-poradenské společnosti Towers Perrin Richard Bevan shrnul pro server Incentive Magazine deset nejdůležitějších kroků.
-
Dejte si dlouhodobý závazek. Získejte podporu nejvyššího vedení.
-
Stanovte si srovnávací kritéria. Vycházejte ze současné úrovně angažovanosti.
-
Zapojte všechny – manažery i zaměstnance – do společné diskuse.
-
Budujete manažerskou podporu pro získání podpory zaměstnanců. Připravujte a školte manažery.
-
Pomáhejte manažerům, aby se stali více kouči než instruktory nebo direktory.
-
Propojte angažovanost s ostatními procesy ve firmě.
-
Soustřeďte se na růst kariéry a rozvojové potřeby zaměstnanců.
-
Měňte firemní kulturu. Při náboru a rozvoji kariéry hledejte projevy angažovanosti.
-
Veďte směrem shora. Zajistěte podporu angažovanosti zaměstnanců u nejvyššího vedení.
-
Sledujte výsledky, vyhodnocujte nejlepší postupy a hledejte řešení problémů.
-kk-