Podle prezidenta americké organizace Recognition Management Institute Roye Saundersona nezáleží v otázce projevu uznání zaměstnancům na jazyce, kterým hovoříme, ani na zemi, v níž pracujeme. Na základě svých zkušeností se školením manažerů v 11 zemích světa se domnívá, že je jen jeden svět uznání. V článku pro Incentive Magazine shrnul desatero klíčových faktorů celosvětově platného managementu uznání zaměstnanců.
1. Existuje univerzální potřeba autentického každodenního uznání.
2. Projevování uznání brání všude tytéž bariéry – nedostatek času, nevědomost, váhání apod.
3. Manažeři mají tendenci soustředit se na výkonnostní výsledky a přehlížet emocionální přispění zaměstnanců.
4. Stále žije mýtus, že uznání je totéž co finanční odměna.
5. Způsoby projevován uznání určuje kultura – etnická i firemní.
6. Většina lidí dokáže zlepšit své dovednosti potřebné k projevování uznání.
7. Řídící silou uznávání zaměstnanců je vůdcovský styl vedoucích pracovníků.
8. Vzdělávacího úspěchu nelze dosáhnout bez propojení uznání s obchodními výsledky.
9. Odpovědnost za vzdělávání zaměstnanců nese nejvyšší vedení firmy.
10. Rozvoj odborných schopností vyžaduje celoživotní vzdělávání.
-kk-