Jak motivovat zaměstnance ke špičkové práci? Vsaďte na benefity!

Motivovaní zaměstnanci jsou klíčem k úspěchu a prosperitě každé firmy. Dosahují vytyčených cílů, zůstanou loajální a angažovaní. V tomto článku najdete odpovědi, jak ve svých lidech motivaci probouzet a udržovat. Navíc vám dáme do ruky (doslova) jeden chytrý digitální nástroj, s nímž to zvládnete snadno. A to i když včera bylo pozdě.

Jak motivovat zaměstnance ke špičkové práci? Vsaďte na benefity!

Benefity, motivační nástroj do časů krize

Demotivovaní lidé dosahují pouhý zlomek výkonu, kterého jsou schopni. O inovacích pak už nelze mluvit vůbec. Pokud nedokážete zaměstnance správně motivovat, zdroje a úsilí, které do nich investujete, se vám nevrátí. A to i když jsou vysoce kvalitní a schopní.

Obecně máte 3 možnosti, jak své lidi motivovat:

  • Peníze
  • Kariérní postup (funguje jen u ctižádostivého typu osobnosti), případně zajímavá pracovní náplň, to ale může každý vidět jinak
  • Zaměstnanecké benefity

V mnoha firmách se dnes nehraje ani tak o růst, ale často o holé přežití. Ponecháme tedy stranou způsoby motivace dostupné v dobách konjunktury, finanční a kariérní motivace, a soustředíme se na benefity. S nimi i v dnešní době dokážete mnoho. Včetně snížení fluktuace.

Vnitřní a vnější motivace

Ideální je využívat oba typy motivace synergicky. Výhodou vnitřní motivace je, že firmu celkem nic nestojí. Posílíte ji těmito osvědčenými způsoby:

  • Zadáváte jasné, přesně specifikované a dosažitelné úkoly
  • Za dobrou práci poskytujete okamžité uznání
  • Zapojíte zaměstnance do rozhodování, dáte mu možnost ovlivňovat výstupy, možnost vyjádřit svůj názor (projevíte respekt), a v rámci možností si volit různorodou náplň práce (s tím zaměstnanci svěříte i příslušný díl odpovědnosti)
  • Podporujete spolupráci mezi zaměstnanci a sounáležitost s firemními cíli
  • Nastavíte v celé firmě pravidla pro otevřenou komunikaci
  • Dáte lidem možnost kariérně růst

Výsledkem je lepší vazba k práci, dobrý pocit z odvedené práce a z hmatatelných či měřitelných výsledků.

S motivační platformou Můj Up zvýšíte morálku i kupní sílu zaměstnanců

Kvůli daňové výhodnosti dnes české firmy ve velkém využívají k (vnější) motivaci zaměstnanců firemní benefity. Díky nim lidé lépe zvládají nepřetržité zdražování.

Výhoda pro firmu? Nemusíte zvyšovat mzdy. Navíc ještě ušetříte, protože benefity si firma může odečíst z daňového základu.

Pokud benefity ve firmě ještě nevyužíváte nebo chcete jejich nabídku upravit, máte k ruce šikovného pomocníka – mobilní aplikaci Můj Up. Stačí ji dát k dispozici HR oddělení i zaměstnancům. Díky komunikačním modulům přímo v aplikaci, zlepšíte i celkovou atmosféru ve firmě. Důsledkem je „organické“ zvýšení produktivity.

Co se týče výběru konkrétních benefitů…  pokud potřebujete přesně zjistit, co vaši lidé ocení, zeptejte se jich. On-line. na pár kliknutí. A klidně všech najednou. Stačí použít HR aplikaci Můj Up.

Přes Můj Up se můžete zaměstnanců prostřednictvím anket nebo dotazníků spokojenosti přímo zeptat, jaké benefity by ocenili nejvíce. Pro inspiraci uvádíme přehled 3 základních skupin benefitů.

Benefity jako na dlani

  • Evergreenem a bezkonkurenčně nejžádanějším benefitem je už tradičně příspěvek na stravování aneb stravenky, které už dnes přijímá většina provozoven po celé ČR. Nepřekvapí, že v současnosti prudce stoupá obliba slev a cashbacků pro nákupy zboží od našich partnerů (od elektroniky, bot a oblečení přes sportovní vybavení po zdravotní pomůcky… a prakticky cokoli dalšího vás napadne
  • Velké možnosti vám skýtají daňově zvýhodněné volnočasové aktivity (kultura, sport, relaxace, well-being, zážitky)
  • …i stále oblíbenější profesní i osobnostní vzdělávání (nejrůznější jazykové a dovednostní kurzy nebo certifikované programy, které zaměstnanec využije i ve své každodenní práci)

Možností, jak motivovat své lidi máte celou řadu. Přímo v aplikaci Můj Up  mohou HR pracovníci spravovat a digitálně distribuovat benefity ke každému jednotlivému zaměstnanci. Pohodlně, rychle, vždy včas a s minimální administrativní zátěží.

Jak na motivaci zaměstnanců