Na konci října probíhala v Bruselu třídenní konference, která se jako první zaměřila výhradně na odměňování zaměstnanců v Evropě. Mimo jiné na ní vystoupil odborník na odměňování Xavier Baeten z belgické Vlerick Leuven Gent Management School, který definoval, co je zapotřebí k tomu, aby se z vás stal manažer schopný správně odměňovat své lidi.
- Zaprvé byste měli být obchodní stratégové, abyste dokázali propojit strategie mezd a benefitů s obchodní strategií firmy a analyzovat vliv ekonomických a společenských změn, trendů ve vaší oblasti a konkurenčních hrozeb.
- Druhým předpokladem je blízký vztah s klienty. Při vytváření strategie odměňování věnujte zvláštní pozornost diverzitě pracovní síly, stárnutí, počtu zaměstnanců z rodin, kde vydělávají oba partneři apod., abyste se mohli stát zaměstnavatelem, kterého si budou zaměstnanci sami vybírat.
- Nakonec je důležité umět pracovat s virtuálními sítěmi poskytovatelů služeb, prodejců, konzultantů, dočasných zaměstnanců apod. Totéž platí o organizování administrativních aspektů.
Strategické odměňování dále zahrnuje:
- brát v úvahu ostatní HR procesy a celý kontext firmy,
- definici jasných principů odměňování,
- soustředění na strategii a výkon principů,
- integraci provozních úrovní,
- budování silných vazeb s ostatními odděleními.
-kk-