Motivace rekreací u zaměstnanců funguje

Vytisknout

Díky neustálému vývoji a široké nabídce různých zaměstnaneckých výhod je v současném marketingovém labyrintu stále těžší neztratit směr. Originální a mnoha velkými firmami prověřenou cestu, jak motivovat k loajalitě a vyšším výkonům své zaměstnance, zákazníky a obchodní partnery, nabízejí tzv. rekreační šeky.

 

Reprezentant společnosti Emotion odbytová Radan Kukal vysvětluje, že rekreační šeky jsou jistou formou nefinanční odměny. Co by však taková odměna měla přinášet obdarovanému a co darujícímu? Lze tyto zájmy sladit tak, aby je bylo možné uspokojit jedním produktem?

 

Zaměstnanci se podle něho shodují na tom, že od nefinančního benefitu očekávají, že bude osobní – učen přímo pro ně, přinese jim radost, bude svou hodnotou ekvivalentní pracovnímu nasazení a hlavně bude osobitý, tj. bude na něm vidět, že si s jeho výběrem dal darující záležet. Zaměstnavatelé na druhé straně usilují o daňově a nákladově co nejpříznivější benefity, které jim zajistí loajální, věrné a stálé zaměstnance. V neposlední řadě pátrají po benefitech, které se zaměstnancům co nejvíce vryjí do paměti.

 

Ideálním produktem, který splňuje očekávání darujících i obdarovaných, je právě rekreační šek. Ten zve obdarované většinou na třídenní dovolenou v hotelu, který si sami vyberou z předložené nabídky. Lze si ho představit jako šekovou knížku, která je vyrobená v grafickém designu darující společnosti. Součástí rekreačního šeku je i list s věnováním konkrétní osobě podepsaný darujícím.

 

Rekreační šeky jsou oblíbeny zaměstnanci na všech úrovních řízení. Firmy je rozdávají při různých příležitostech. Například k životním výročím zaměstnanců je nabízí řetězec maloobchodních prodejen Novák maso-uzeniny nebo Allianz pojišťovna. Ve firmě General Bottlers (výrobce Pepsi) předává rekreační šeky osobně generální ředitel jako odměnu nejlepším zaměstnancům – zlepšovatelům čtvrtletí. Generali zase oceňuje spolupracovníky, kteří sjednají nejvíc smluv o pojištění.

 

Firmy také velmi oceňují variace obálek a dalších stránek rekreačního šeku. Zajímavě řešila svůj individuální design například společnost Commerzbank. Rekreační šeky udělované při příležitosti 15letého výročí na českém trhu rozdělila do tří skupin podle seniority. Každá ze tří variací šeků pak měla odlišný design obálky s dopsaným jménem obdarovaného zaměstnance. Ten uvnitř šeku našel poděkování svých šéfů za věrnou práci a přání pěkných Vánoc i s jejich podpisy. Poradenská společnost Deloitte má zase svůj design vytvořený ve třech jazykových variacích – česky, slovensky a anglicky.

 

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace