Společenská odpovědnost firem (CSR) má velký potenciál v oblasti motivace zaměstnanců. S desaterem rad, jak tento potenciál využít a rozvinout, přišel server Incentive Magazine.
1. Zapojte zaměstnance
Umožněte zaměstnancům, aby se aktivně podíleli na firemních aktivitách v oblasti společenské odpovědnosti a vyzkoušeli si pomoc potřebným na vlastní kůži. Neomezujte se jen na finanční příspěvky.
2. Nechte zaměstnance vést
Zřiďte interní program pro řízení dobrovolnických a charitativních akcí v místech působení firmy, a dejte tak zaměstnancům možnost, aby tyto aktivity sami koordinovali.
3. Odměňujte úsilí
Jedním z klíčových přínosů CSR je to, že vytváří prostředí, které motivuje zaměstnance k větší inovativnosti a produktivitě. Neberte to ale jako samozřejmost a iniciativu chvalte a odměňujte.
4. Podporujte reference zaměstnanců
Programy CSR podporují také loajalitu zaměstnanců, pomohou vám získávat a udržet talenty. Zapojte stávající zaměstnance i v tomto směru a vytvořte program zaměstnaneckých referencí.
5. Zapojte CSR do interního rozvoje
Hledejte cesty, jak vaše zaměstnance rozvíjet nejen v rámci lokálních komunit, ale i interně. Společenská odpovědnost je stejně důležitá uvnitř firem jako navenek.
6. Odměňujte za nevyčerpané sick days
Zaměstnanci angažovaní díky CSR si vybírají méně sick days. Proč tedy do programu CSR nezahrnout i odměny za nevyčerpané sick days?
7. Zapojte nejvyšší vedení
Veřejně oslavujte úspěchy v externí i interní společenské odpovědnosti. Uspořádejte pro úspěšné zaměstnance ceremoniál za účasti nejvyššího vedení.
8. Podporujte CSR
Ujistěte se, že v rámci CSR podporujete iniciativu a širší uvažování o tom, jak podpořit dobrou věc, aby zaměstnanci byli s vaším programem spokojení.
9. Budujte konkurenční výhodu
Skutečná oddanost CSR vás odliší od konkurence. Budou to cítit vaši zaměstnanci, dodavatelé i zákazníci.
10. Podělte se s širokou veřejností
Když se vám podaří udělat něco pro dobrou věc, sdělte to světu. Šiřte informace o vašich snahách pomocí médií i při osobních setkáních.
-kk-