Autor článku pracuje jako manažerský poradce a při své práci byl mimo jiné povolán do firmy, jejíž vedoucí si nevěděli rady s poklesem produktivity a motivace u středního managementu a pracovníků obchodního oddělení a zvýšením fluktuace zaměstnanců. Společnost svým zaměstnancům nabízela standardní bonusy a zaměstnanecké výhody, které však nevytvářely očekávaný výsledek.
Když autor hovořil s manažery jednotlivých oddělení, zjistil, že se cítí motivováni, ale nejsou se svou prací spokojeni. Běžné zaměstnanecké benefity většina z dotazovaných považovala za samozřejmost, nikoli za něco, co by je mělo motivovat. To autora přivedlo na myšlenku, že se v současné době velmi často spokojenost a motivace zaměstnanců směšuje. Pokud se odměny nebudou odvíjet od konkrétních měřitelných cílů, nikdy nesplní svůj účel.
Zdroj: Prague Business Journal - Informace o podnikání a průmyslu v České republice, stránky v angličtině.