Smysluplné pobídky mají mnohem větší hodnotu než peníze, které do nich firmy vkládají. Co ale dělá zaměstnanecké incentivy smysluplnými? Jak jim můžete dodat smysl, a tudíž i hodnotu, bez ohledu na to, jak jsou, nebo nejsou nákladné? Držte se následujících tří rozměrů.
Původ
Vždy je třeba začínat s tím, co je důležité pro konkrétního zaměstnance, kterého chcete motivovat. Nemá žádný smysl nabízet cestovní výhody někomu, kdo nechce cestovat nebo hodinky někomu, kdo již má čtvery. Zeptejte se svých lidí, co pro ně má hodnotu. Nevybírejte z katalogů, které zaměstnancům předložíte jako hotovou věc.
Výběr
Zaměstnanci by měli mít možnost výběru svých výhod. Umožněte jim vybrat si z více možností, co bude nejlépe vyhovovat jejich zájmům, rodinné situaci nebo osobnosti. Týká se to předmětů i aktivit.
Kontext
Výhody by měly mýt prezentovány tak, aby byly skutečným uznáním. Pracujte s kontextem prezentace incentiv tak, abyste zvýšili jejich osobní hodnotu a relevanci. Kdo bude výhody zaštiťovat? V čí přítomnosti budou předávány? Co při tom budete říkat?
-kk-