Co říkají recenze zaměstnanců o vaší firmě? A proč je neignorovat

Víte, co si o vás šuškají vaši zaměstnanci? A hlavně – víte, že to ovlivňuje, jestli k vám ti nejlepší talenti vůbec zabloudí? Recenze zaměstnavatelů jsou mocné nástroje, které dokážou vaši firmu buď vystřelit ke hvězdám, nebo ji potopit. Pojďme se podívat, proč je neignorovat a jak s nimi pracovat, aby se z kritiky stala konkurenční výhoda.

Co říkají recenze zaměstnanců o vaší firmě? A proč je neignorovat

Hodnocení firem: Zrcadlo vaší firemní duše

Žijeme v době, kdy je transparentnost zásadní. Potenciální zaměstnanci si před nástupem do nového zaměstnání firmu ověřují a zjišťují si její reputaci. Recenze zaměstnanců na platformách jako je například JenFirmy.cz jsou digitálním zrcadlem, které odráží skutečnou firemní kulturu, management a pracovní podmínky. Ignorovat je je jako zavírat oči před realitou – a to se v dnešním konkurenčním boji moc nevyplácí.

Jak recenze ovlivňují váš brand a nábor

Důvěryhodnost a brand: Pozitivní recenze posilují vaši značku zaměstnavatele (tzv. employer branding) a budují důvěryhodnost. Váš uchazeč vnímá vaši firmu jako atraktivního zaměstnavatele, pokud vidí pozitivní zpětnou vazbu. Negativní hodnocení mohou vaši reputaci poškodit a odradit i ty nejtalentovanější kandidáty.

Míra konverzí při náboru: Recenze přímo ovlivňují míru konverzí – tedy kolik lidí se z pouhých zájemců stane reálnými kandidáty. Pozitivní zpětná vazba funguje jako magnet a přitahuje kvalitní uchazeče.

Zpětná vazba jako konkurenční výhoda: Nejen poslouchat, ale i reagovat

Firmy, které aktivně naslouchají zpětné vazbě od svých zaměstnanců a na ni reagují, získávají obrovskou konkurenční výhodu. Ukážete tak, že vám na lidech záleží a jste ochotni se zlepšovat. To je přesně to, co dnes talentovaní lidé hledají – autenticitu a prostředí, kde se jejich hlas počítá.

Ukázky recenzí: Co se píše a co z toho plyne

Abyste si udělali lepší představu, co se na takových platformách objevuje, podívejme se na pár typických ukázek:

„Pracuji zde už pět let a jsem nadšený z firemní kultury. Vedení naslouchá, máme skvělé benefity a možnosti vzdělávání. Jediné, co bych zlepšil, je parkování u kanceláře.“ (IT specialista, Praha)

„Firma je super, ale občas je to velký frmol a člověk neví, kam dřív skočit. Oceňuji ale, že se snažíme najít řešení a vedení je otevřené diskuzi.“ (Marketingový manažer, Brno)

„Bohužel, moje zkušenost nebyla dobrá. Přepracování, špatná komunikace a pocit, že jste jen číslo. Odešla jsem po půl roce.“ (Asistentka, Ostrava)

I negativní recenze mohou obsahovat konstruktivní kritiku. Důležité je nebrat je osobně, ale jako takovou pomocnou berličku, jako cenný zdroj informací pro zlepšení. Reagujte na ně, poděkujte za zpětnou vazbu a pokud je to možné, nabídněte řešení nebo vysvětlení. Ukážete tak, že jste profesionální a že vám na zaměstnancích a vaší firemní kultuře záleží.

Recenze jako příležitost, nikoliv hrozba

Recenze firem od zaměstnanců nejsou hrozbou, ale obrovskou příležitostí. Jsou to data, která vám zdarma ukazují, kde máte rezervy a kde naopak excelujete. Využijte je k posílení vašeho employer brandingu, zlepšení interních procesů a přilákání těch nejlepších talentů. Aktivní práce s recenzemi je investicí do budoucnosti vaší firmy, která se vám mnohonásobně vrátí v podobě spokojených zaměstnanců a úspěšných náborů.

Chcete vědět, co si o vás myslí vaši zaměstnanci? Zjistěte si to na JenFirmy.cz a začněte včas pracovat na oblastech, které to potřebují.