Jak najít správné lidi pro péči o zákazníky

Úspěch komunikace se zákazníky je z velké části dán tím, jak vaši lidé k zákazníkům přistupují. Při výběru zaměstnanců pro oddělení zákaznických služeb proto věnujte největší pozornost právě přístupu uchazečů k práci. Technické detaily se mohou vždy doučit, se zakořeněným postojem k lidem a práci je to však horší. Dobrý pracovník zákaznického servisu nemusí znát odpovědi na všechny otázky, musí však mít pozitivní přístup, být zvědavý a dostatečně si věřit pro vznášení otázek, které předčí očekávání zákazníků.

Hledejte proto lidi, kteří jsou otevření komunikaci a nebojí se mluvit s cizími lidmi. Měli by to také být lidé pozorní k detailům a lidé schopní jednat rozhodně i v obtížných situacích. Může to sice znít samozřejmě, není to však tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Server Salesopedia.com proto přišel s praktickými tipy, jak nábor pracovníků péče o zákazníky zefektivnit.

Zapojte stávající zaměstnance

Požádejte stávající zaměstnance zákaznické servisu, kteří vědí, co je zapotřebí k úspěchu v této práci, aby vám doporučili své známé. Můžete je pak zapojit i do školení těchto lidí a nabídnout větší či menší bonusy.

Naplánujte pohovory na sobotu večer

Pohovor v sobotu v šest hodin večer funguje jako velmi efektivní screening. Uchazeči, které tento čas neodradí, jasně ukáží, že pro ně není problém vyrovnat se s nepříjemnou situací.

Všímejte si vzhledu a oblečení

Vzhled říká o uchazeči hodně, zvláště to, zda může předstoupit před vaše klienty. Zkuste také uchazeče po pohovoru doprovodit ven k autu a podívejte se, jak jejich vůz vypadá. Čistota vozu vám řekne hodně o jejich pozornosti vůči detailům.

Zeptejte se, jak se daří

Odpověď uchazeče na tuto otázku naznačí, zda bude v komunikaci se zákazníky pozitivní a bude se zajímat také, jak se má zákazník, nebo bude mít tendenci si stěžovat.

Zkuste pohovor u oběda

Chování uchazeče v restauraci je také hodně výmluvné. Sledujte především to, jak se chová k obsluze, jak se umí rozhodnout o výběru jídla a jak se orientuje na novém místě. Neměl by se ostýchat klást vám otázky.

-kk-

Zdroj: Salesopedia - informační a zpravodajský portál shrnující vše o prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Salesopedia