Jak předejít odchodu zaměstnanců v novém roce

Motivace zaměstnanců na konci roku by se neměla omezovat jen na vyplácení bonusů. Právě konec roku je totiž stěžejní období, kdy je třeba vašim lidem ukázat, že si jich vážíte a udělat vše pro to, aby s vámi zůstali i v následujícím roce. Pokud to nebude ještě v prosinci, pak hned v lednu se totiž vaši nejlepší lidé dostanou do hledáčku náborářů konkurenčních firem vyzbrojených novými rozpočty. Jak odolat jejich skvělým nabídkám? Server Recruiter.com radí nabídnout vašim stávajícím zaměstnancům nové možnosti a role.

1. Představte vizi dalšího roku

Požádejte lídry jednotlivých oddělení nebo týmů, aby se svými lidmi promluvili o své vizi pro nadcházející rok. Mluvte o plánech firmy, na kterých se budou podílet a snažte se podnítit jejich nadšení. Měli by získat pocit, že si vaše plány pro rok 2015 nemohou nechat ujít.

2. Dejte jim nové role

Snažte se předejít situaci, kdy vaši nejlepší lidé budou stagnovat natolik dlouho, že se rozhodnou od vás odejít. Plně využívejte možnosti hodnocení výkonnosti a prostřednictvím manažerů získávejte konkrétní informace o aspiracích a cílech jejich podřízených. Spolu s manažery pak nabízejte nové pracovní a kariéry výzvy, které budou odpovídat jejich přáním a potřebám.

3. Nabídněte nové benefity

Leden je ideální pro spuštění nové nabídky zaměstnaneckých výhod. Když vaši lidé budou vědět, že od ledna získají pružnější pracovní dobu, možnost práce z domova, méně formální dress code či cokoli jiného, po čem dlouho volali, budou mít menší tendenci odcházet. Zkuste využít prosince, kdy budete mít méně práce, k nalezení benefitu, který byste mohli zavést.

Zabýváte se ve vaší firmě otázkou, jak si udržet zaměstnance i v dalším roce? Nabízíte na konci roku nějaké zvláštní odměny?

-kk-

Zdroj: Recruiter.com - americký server pro náboráře a uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Recruiter.com