Jak si v roce 2019 udržet vysokou prestiž coby zaměstnavatel

S tím, jak se vyvíjí trh práce, si čím dál tím víc zaměstnanci vybírají zaměstnavatele, než obráceně. Proto je nutné, aby firma získala a udržela si prestiž coby zaměstnavatel, a aby měla dobré jméno na trhu práce, protože bez toho se jí bude jenom velmi těžko dařit najímat kvalitní pracovníky. Přinášíme vám návod, jak v tomto roce získat a udržet pozici prestižního zaměstnavatele.

Buďte online

Kdo dnes není na internetu, jako by nebyl. Podle HR Morning to platí i v oblasti recruitmentu. Značku zaměstnavatele dnes musíte pečlivě budovat i online. V tomto ohledu je nutné používat marketingových taktik, a proto není od věci do propagace firmy coby zaměstnavatele zapojit i marketingové oddělení. Buďte přítomni na sociálních sítích, komunikujte aktivně s potenciálními zákazníky i zaměstnanci a vybudujte postupně kvalitní značku vaší firmě.

Nebojte se konfrontace

Jedním ze specifik přítomnosti v online prostředí je interakce s uživateli a jejich necenzurovaná zpětná vazba. Počítejte s tím a nenechte se negativními reakcemi zastrašit. Naopak, aktivně do diskuzí vstupujte, debatujte a prosazujte svoje stanovisko.

Nebuďte příliš strojení

Formálnost a strojenost se dnes již nenosí. Buďte autentičtí, opravdoví a originální. Mít vysokou prestiž coby zaměstnavatel znamená mít spokojené zaměstnance, kteří jsou pyšní na to, že mohou říkat, že pracují pro vás. To mimo jiné znamená, že jim musíte dát důvod, proč se s vámi mohou „chlubit“. Jedním z nejlepších způsobů je mít originální přístup a nebýt příliš formální.

Mějte transparentní politiku rozvoje

Každý, kdo dnes mění práci, vidí svůj přechod k novému zaměstnavateli jako určitou investici. Málokdo z těch, kdo se hlásí do výběrových řízení, nikde nepracuje, a proto je životně důležitým úkolem zaměstnavatelů dát novým zaměstnancům nabídku, která je přesvědčí, že skutečně mají změnit práci a že se jedná o dobrou příležitost. Proto je nutné mít nastavenou transparentní politiku postupu v rámci firmy a individuálního rozvoje a dobře tuto politiku komunikovat potenciálním zaměstnancům.

 

-mm-

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning