Nepodceňujte přípravu na nábor zaměstnanců

Úspěšný nábor zaměstnanců vyžaduje důkladnou přípravu nejen na straně uchazečů o práci, ale i na straně náborářů. Ať už se totiž chystáte přijímat nové lidi na jakékoli pozice, vždy se můžete připravit o nejlepší talenty, když na ně uděláte špatný dojem. Jakých chyb se tedy vyvarovat?Začněte tím, že se opravdu dobře připravíte. Uchazeč, kterého si pozvete na pohovor, by neměl strávit první minuty jednání s vámi tím, že se budete dívat, jak si teprve čtete jeho životopis. Ujistěte se také, že dobře znáte obsazovanou pozici Jak jinak chcete rozhodovat o tom, kdo se na ni hodí?

Další praktické rady zveřejnil server business2community.com.

Nestěžujte si

Když si budete stěžovat nebo mluvit hrubě, uchazeči získají dojem, že se tak u vás ve firmě běžně mluví.

Udělejte si dostatek času

Uchazeči si udělali čas na vás a vy byste se měli chovat stejně. Nepořádejte pohovory, na kterých se budete moci zdržet jen pět minut a ještě budete nervózní, že vám uniká něco jiného.

Nepleťte si pohovor s monologem

Náborář by neměl mluvit většinu času a už vůbec ne o sobě. Uchazeč musí dostat prostor, aby mluvil o sobě a ptal se na firmu.

Dělejte si poznámky

Zvláště pokud děláte více pohovorů najednou, nemůžete spoléhat jen na svou paměť. Uchazečům navíc bude divné, že si nic nepíšete a mohou to chápat jako nezájem.

Vyvarujte se příliš složitého procesu

Uchazeči jsou většinou připraveni na několik kol pohovorů. Zvažte však, zda je nutné nechávat je procházet sérií osobnostních testů, než jim vůbec zatelefonujete, že jste ochotni uvažovat o tom, aby přišli na vědomostní testy.

-kk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com