Otestujte svou zaměstnavatelskou značku

Ilustrační snímek

Silná zaměstnavatelská značka patří k nejsilnějším náborářským nástrojům firmy. Pokud tedy vaše firma ještě nemá jasně definovanou zaměstnavatelskou značku, je třeba vážně se nad tím zamyslet. Neznamená to totiž, že nemá žádnou. Potenciální zaměstnanci vás vnímají různými způsoby, vy to jen nemáte pod kontrolou. A to je chyba.

Server Careerbuilder.com proto popsal 5 praktických testů, které vám napoví, jak silná vaše zaměstnavatelská značka je a zda je nejvyšší doba ji vymezit nebo upravit.

1. Oslovte zaměstnance

Požádejte zaměstnance, ideálně i lídry a náboráře, aby vám popsali, jak vnímají vaši zaměstnavatelskou značku. Pokud se vám dostane různorodých odpovědí, vaši značku je (znovu či poprvé) třeba jasně vymezit.

2. Prověřte sekci „Kariéra“ na webových stránkách vaší společnosti

Vžijte se do role vážného zájemce o práci u vás. Dává mu váš web jasnou odpověď na to, co mu vaše firma může nabídnout, proč by si měl vybrat právě vás? Uchazeče o zaměstnání nezajímají jen vaše produkty. Měli byste mít stránku věnovanou kariéře, která bude kromě nabídky pracovních pozic obsahovat také informace o vaší firemní kultuře, benefitech, možnostech rozvoje kariéry a podobně.

3. Prověřte sekci „Kariéra“ na webových stránkách konkurenčních společností

Porovnejte, čím se liší od té vaší. Dokáží návštěvníci vašich a konkurenčních stránek jasně poznat, co lepšího nabízíte právě vy? Klišé typu „Záleží nám na našich zaměstnancích“ nebo „Zaměstnanci jsou pro nás to nejdůležitější“ nestačí.

4. Najděte zmínky o vaší společnosti ve vyhledávačích a na sociálních sítích

Sledujte Google, Bing, Facebook, Twitter a další. Jsou informace, které o sobě nalézáte, pozitivní? Nacházíte vůbec něco? Pokud jste toho moc nenašli či vedou negativní informace, potřebujete na své zaměstnavatelské značce zapracovat.

5. Vyzkoušejte nástroj Google Adwords Keyword Tool

Tento nástroj, který je součástí vyhledávače Google, zobrazuje, jak často jsou vyhledávána konkrétní klíčová slova. Otestujte jej na názvu vaší společnosti v kombinaci se slovy „práce“, „zaměstnání“ nebo „kariéra“. Možná vás překvapí, jak málo lidí zajímá kariéra u vás.

-kk-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder